29 Haziran 2010 Salı

Valencia'da Pilotlarla Pist Yürüyüşü...



Erbatur Ergenekon Valencia'daki sokak pistinde pilotlar birlikte yürüdü, yarış öncesi düşüncelerini dinledi...

Formula 1 Kulübü'ne Schumacher İmzası...




Schumacher'den imza almak ister misiniz?

Button ile Hamilton Garajda...



McLaren pilotları Lewis Hamilton ve Jenson Button, sponsorları Vodafone'un İngiltere'de yayınlanan reklam filminde, parçalara ayrılmış McLaren aracını bir araya getirmeye çalışıyorlar...

Filmin ana konusu "it does not fit" (bu parça buraya oturmuyor)...

Sonunda otomobil yerinden kıpırdayınca parçalara ayrılmıyor, ama iki pilot da ilk sürüşü test pilotlarına bırakıyorlar...

Valencia Kuponu Yattı!


Valencia'daki padok alanında, Almanya - İngiltere Dünya Kupası maçı öncesi F1 pilotları Jarno Trulli, Timo Glock, Adrian Sutil, Lucas di Grassi ve "büyük patron" Bernie Ecclestone'un skor tahminleri tutmamış...

Webber'in Ağzından Kaza Anı...


Avrupa GP'nin 9. turunda, Lotus pilotu Heikki Kovalainen’in üzerinden takla atmasına rağmen aracından inmeyi başaran Mark Webber, o anı anlattı...

“Otomobil havalandığı sırada beni en çok korkutan, bir köprü ya da pistin üzerinde asılı herhangi bir şeye çarpma ihtimaliydi. Araç yere indiğinde kaçış alanının olacağını biliyordum. Lastik bariyerlerin beni koruyacağından emindim. Yere indiğimde çarpmanın etkisi çok büyük değildi çünkü ileriye doğru büyük bir kuvvet vardı, bu da beni ileriye taşıdı. Kazayı yara almadan atlattığım için kendimi iyi hissediyorum”

"Formula 1 pistindeyken önündeki aracın erken fren yapması, beklenen bir şey değil ancak yarışlarda bu tür olaylar yaşanabiliyor..."

“O an aklımdan geçenlerden gazeteler için güzel manşetler çıkabilirdi. Bunlar oyunun bir parçası ve bazen de sizin başınıza gelebiliyor”

28 Haziran 2010 Pazartesi

Ortalık Kolay Durulmayacak...


Valencia'daki Avrupa GP'nin yankıları sürüyor...

Lewis Hamilton'ın güvenlik aracını geçmesi ile başlayan tartışma Ferrari'nin sert iddialı ve McLaren'den gelen savunma açıklamaları ile son hız devam ediyor.

Yarışın bitiminde ateş püsküren Fernando Alonso, "Hamilton'ın güvenlik aracını geçmesine 30 turda ancak ceza gelebildi. Kurallara uyanlar dokuzuncu olurken, uymayanlar ikinci oluyor, ben böyle bir şey görmedim. Buradaki binlerce insan, önceden karar verilmiş bir yarışı izledi sanki" diye konuşmuştu.

İtalyan takım da Alonso kadar sertti... Resmi internet sitesinde "Bu gerçek bir skandaldır, daha farklı şekilde ifade edilemez" açıklaması yapılırken, takım patronu Domenicalli, "Bu sporu hem izleyen hem de içinde bulunan insanların F1'e güvenlerini yitirmelerine izin veremeyiz" dedi.

McLaren ise bu açıklamalara temkinli yaklaşıyor...

Lewis Hamilton, "Hata yaptım, cezamı çektim. Bunun haksızlıkla suçlanacak bir tarafını göremiyorum" diye konuşurken İngiliz takımın patronu Martin Withmarsh, Alonso'nun neden bu kadar kızdığına bir anlam veremediğini söyledi ve "Motor sporlarındaki bunca yılda gördüm ki, bu tür kaçınılması imkansız olaylarla karşılaşılması normaldir. Ama anlaşılan Alonso'nun deneyimleri farklı" dedi.

Formula 1'deki diğer takımlar ise güvenlik aracı ile ilgili kurallarda düzenlemeye gidilmesinden yana tavır koyuyorlar ancak Ferrari'nin başına gelenlerin yalnızca "kötü şans" olarak açıklanabileceğini ifade ediyorlar...

Bu Kaza Şaka Kaldırmaz...


Valencia'daki yarışın ilk saniyelerinde yedi sıra birden geriye düşmüştü Mark Webber...

O an, yarışın en can sıkıcı anını yaşadığını düşünmüş olabilir...

Ama 9. turda öyle bir kaza atlattı ki, ekranları karşısından yarışı takip edenlerin yüreği ağzına geldi.

Lotus pilotu Heiki Kovalainen'nin üzerinden takla atan Avustralyalı pilot, son hızla bariyerlerde buldu kendini... F1 otomobillerinin güvenliği sayesinde ise yara almadan aracından çıkabildi...

27 Haziran 2010 Pazar

Vettel Avrupa'nın Zirvesinde...


Red Bull pilotu Sebastian Vettel, ilk sıradan başladığı yarışta pozisyonunu korumayı başardı ve ilk sırada finiş gördü.

Alman pilotu McLaren'ciler takip etti ve Hamilton ikinci, Button üçüncü oldu...

26 Haziran 2010 Cumartesi

Red Bull Geri Döndü, Hamilton Yalnız Bırakmadı


Red Bull, bu sezon yalnızca bir kez fire verse de, Valencia'da bir kez daha ilk ikiyi almayı başardı...

Hamilton'ın 3., Alonso'nun 4. olduğu sıralama turlarının en büyük sürprizi ise Michael Schumacher ve Nico Rosberg'in son bölüme kalamayarak elenmesi oldu...

25 Haziran 2010 Cuma

Alonso Hızlandı...


Valencia'daki ikinci antrenmana Ferrari'den Fernando Alonso liderlik etti.

Alonso'yu Red Bull pilotları takip etti. Sabah seansının en hızlı isimleri olan Rosberg dördüncülükte kalırken, Hamilton beşinci oldu.

Erbatur Ergenekon Lotus Garajında

"Bu hafta hepimiz yeşiliz. 500. GP'sinde antrenman turlarında Lotus garajındayız..."

"Seninle Fotoğraf Çektirebilir Miyim?"


Böylesi sevimli bir hayranı kim geri çevirebilir ki?

Formula 1'in sıcakkanlı isimlerinden Lewis Hamilton'ın hayır demeyeceğini biliyorduk zaten...

Valencia'da İddialı Maç


Valencia bu sabah iddialı bir futbol maçına sahne oldu.

Nico Rosberg'in, takım arkadaşı Michael Schumacher ile yaptığı maç eğlenceli görüntülere sahne oldu.

Rosberg Valencia'ya Hızlı Başladı


Mercedes GP'nin genç pilotu Nico Rosberg, Avrupa GP öncesinde yapılan ilk antrenmanı lider tamamladı.

F-kanalı kullanarak yaptığı 1.41.175'lik derecesi geçilemeyen Alman pilot, McLaren pilotlarının önünde yer aldı.

Ferrari'den Massa 5, Red Bull'dan Vettel 6., Webber 7. olurken Fernando Alonso 9.'lukta kaldı.

24 Haziran 2010 Perşembe

Pilotlardan Yunuslara Nezaket Ziyareti


HRT pilotları Karun Chandhok ile Bruno Senna, Valencia'daki L'Oceanografic akvaryumunda yunuslarla buluştular, bol bol fotoğraf çektirdiler...

Yunusların pilotlardan imza isteyip istemediği ise bilinmiyor...

En Yeni Değişiklikler...


İşte 23 Haziran'da yapılan Dünya Motor Sporları Konseyi toplantısından çıkan son kararlar:


1- Yeni Lastik Sponsoru Pirelli: 2011 sezonu itibariyle 3 yıl boyunca Formula 1'in tek lastik tedarikçisi Pirelli oldu.


2- Güvenlik Aracı: Yarış esnasında piste giren güvenlik aracı pite döndüğünde, hiçbir otomobil ilk güvenlik aracı çizgisini geçmeden geçiş yapamayacak. Güvenlik aracının son turda piste girmesi durumunda ise otomobillerin birbirini geçmesi yasaklandı.


3- Tehlikeli Şekilde Yavaşlayan Araçlara Ceza Geliyor: Gereksiz ve diğer otomobillere tehlike yaratacak şekilde yavaşlayan pilotlar yarış hakemlerine bildirilecek. Sıralamalarda pite dönen araçlar, pit çıkışı ve ilk güvenlik aracı çizgilerini, antrenmanlar öncesi FIA tarafından belirlenen maksimum sürenin altında geçmek zorundalar.


4- %107 Geri Dönüyor: En son 1996'da geçerli olan bu kural, sıralama turlarında, pole pozisyonu derecesinin %107'sinden daha yavaş kalan araçların yarışa katılamayacağı anlamına geliyor. Ancak olağan dışı durumlarda komiserler, en fazla bir pilotun yarışa katılmasına izin verebilecekler.


5- Pilot Tarafından Ayarlanabilir Parçalar: Pilotlar, rakiplerini geçmek için ayarlanabilir kanatları kullanabilecekler ancak belirli kısıtlamalar getiriliyor... Sistem ilk turlarda kullanılamayacak, elektronik sistemler tarafından aktive edilmesi ve pilotun önündeki araç ile 1 saniye gerisinde olması gerekecek. Fren yapıldığındaysa sistem otomatik olarak devre dışı kalacak.


6- F-Kanalı Yasaklandı: Araçların aerodinamik karakterini değiştiren F-Kanalı ve benzeri sistemler 2011 itibariyle yasaklandı.


7- Otomobiller Ağırlaşıyor: 2011 yılından itibaren minimum araç ağırlıkları 640 kg'a yükseltildi. Bu kural KERS kullanımı öngörülerek getiriliyor.


8- Pilotlar Pite Dönmek Zorunda: Kanada GP'deki sıralama turlarının sonunda Lewis Hamilton, aracında kontroller için gerekli minimum yakıt miktarını korumak adına, aracını pistte bırakmış ve bu olay tartışmalara neden olmuştu. Yeni kural, aynı sahnenin bir daha yaşanmasını engelliyor ve pilotlara, yeterli miktarda yakıtla pite dönme zorunluluğu getiriyor.


9- Ho-Pi Tung'a Geçici Lisans: Renault test pilotu, 4 yarışlık geçici süperlisans hakkını elde etti.

23 Haziran 2010 Çarşamba

22 Haziran 2010 Salı

Schumi'nin Gizli Günlüğü...



Michael Schumacher'in gizli günlüğünü bir kez daha ele geçirdik ve işte son sayfasına Schumi'nin karaladıklarından küçük bir özet...

"Monaco GP'de çok eğlendim. Bundan böyle El Gloomio diye sesleneceğim biri de bana bu eğlencede eşlik etti. Kim mi bu El Gloomio? İşte size bu kişinin kim olduğuyla ilgili bir ipucu; siyah elektrik bantlarından yapılmış gibi kaşları var....

Monaco'daki yarışta benim için en fazla ön plana çıkan olaydı, son virajda Fernando'yu geçişim. O bu konuda çok istekli davranmasa da yanından geçip gittim ve böylece El Gloomio lakabını hak etmiş oldu. Yarıştan sonra puanlarım silindiyse n'olmuş? Biri bana 'Üzüldün mü' diye sordu, niye ki? Dağlar, yanındaki kayalardan biri ufalandı diye ağlar mı?

Topladığınız puanlar sizi muhteşem bir pilot yapmaz. Söz gelimi David Coulthard diğer tüm İngiliz pilotlardan daha fazla puan toplamıştı. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir. Açıkçası, Monaco GP sonrası kaç puan aldığımın gerçekten bir anlamı yoktu benim için...

Türkiye iyiydi, en azından Nico'nun önünde finiş görmeyi başardım.

Ama Kanada kesinlikle benim açımdan çok eğlenceli geçti.

Pistlerdeki genç aslanlarla mücadele etmek her zaman keyifli olmuştur, hatta bu genç Polonyalıyla da... F1'deki ilk senelerimde hemen her büyük pilotla kaza yaptım - Ayrton ve Nigel gibi- ve bana bir zararı olmamıştı.

Kubica'nın tek kazasını benimle yapmış olmasına şaşırdım aslında çünkü yarış esnasında bisiklet üzerinde kalmış balıklar gibi bakıyordu etrafına. Aklı başında kimse The Schum'u lastiklerini çimenin üzerinde bırakarak geçmeye çalışmaz. Kanıt isterseniz, Adrian (Sutil)'ın önünde, süpermarketin dolu otoparkından çıkmaya çalışan kadın sürücüler gibi pit yoluna yönelmesini gösterebilirim.

Yarışın ilerleyen bölümlerinde ise Felipe (Massa)'nin atağı ile karşılaştım. Büyük bir hata yapıp atağa dışarıdan ve düzlüğün sonunda kalkıştı. Bir an için onu soldan yaklaşırken gördüm ama... Alo?! Burası benim frenlere erken asıldığım tek nokta... Ben, savunmasız ve korkmuş küçük bir kedi yavrusu gibi kalmışken, manşetlerde "Düşüncesiz Schumi Ferrari'yi Sabote Etti"leri görmek sürpriz oldu...

Yine de, Felipe ile yaşadığım temas yüzünden ne kadar üzgün olduğumu göstermek ve Maranello'daki dostlarıma selam göndermek için, bir İtalyan şakası ile bitiriyorum.

Soru: Kauçuk ayak parmağı olan İtalyan'a ne denir?
(What do you call an Italian with a rubber toe?)

Cevap: Roberto.

Sevgiler,

Schumi"

21 Haziran 2010 Pazartesi

Brawn GP ile Jenson Button Anlaştı...


Geçen sezonu, Brawn GP takımı ile şampiyon tamamlayan Jenson Button'ın eski takımına dava açtığı ortaya çıktı...
İngiliz Daily Mail gazetesinde yer alan habere göre, Button, takım ile pilot arasında yapılan sözleşmede yer alan, şampiyon olduğu taktirde araçlardan birinin kendisine verileceği maddesinin yerine getirilmemesi sebebiyle, konuyu Londra Yüksek Mahkemesi'ne taşımış.
Haberde, davanın açılmasının ardından Brawn GP takımının ekonomik nedenlerden dolayı bu maddeyi uygulayamacağını ancak model versiyonunun kendisi için üretilebileceğini belirttiği ancak Button'ın bu öneriyi "Aynı özel ve benzersizlik duygusuna sahip olamayacağı" gerekçesiyle reddettiği ifade ediliyor.
Konuyu mahkemeye taşımak istemeyen Brawn GP takımının İngiliz pilota 2009 model araçlardan birini teslim edeceğini bildirmesinin ardından Button davadan vazgeçmeye karar vermiş.
Daily Mail gazetesi, otomobilin 1 milyon sterlin değerinde olduğu yazıyor.

20 Haziran 2010 Pazar

Chandhok, Alonso'dan Özür Dileyecek

Montreal'deki yarışın son bölümünde, HRT pilotu Karun Chandhok'a tur bindirmesi esnasında, Ferrari pilotu Fernando Alonso'nun yavaşlamak zorunda kalmasıyla birlikte, yeni takımların hızı bir kez daha tartışılmaya başlanmıştı.

Ferrari patronu Montezemolo, konuyla ilgili açıklamalarında "GP2 seviyesinde mücadele eden araçlar" ifadesini bile kullanmıştı.

Takımlar arasındaki açıklama savaşı süredursun, Hintli pilot Karun Chandhok, yaşananlardan dolayı üzüntülü olduğunu söyleyerek az da olsa ortamı yumuşattı.

Kanada GP sonrası Alonso ile görüşme imkanı bulamadığını belirten Chandhok, "Valencia'da Fernando ile bir araya gelip kendisinden mutlaka özür dileyeceğim" dedi...

18 Haziran 2010 Cuma

"Doğru Karar"


McLaren'in İngiliz pilotu Jenson Button, sezon başında yaptığı takım değişikliğinde doğru bir karar vermiş olduğu için mutlu...
Takımıyla birlikte yeni sezona çok iyi başlangıç yaptıklarını vurgulayan Button, "İnsanlar beni bu değişiklik için çok fazla sorgulamışlardı. Şimdi onlara en iyi cevabı verdiğimi düşünüyorum ve içim çok rahat" dedi.

16 Haziran 2010 Çarşamba

15 Haziran 2010 Salı

1991'den Beri İlk Kez...


Montreal'deki yarışın sonunda podyumda üç eski şampiyon vardı...

Lewis Hamilton, Jenson Button ve Fernando Alonso...

En son 1991 yılında, Kuzey Amerika yarışı sonrası üç eski şampiyon; Ayrton Senna, Alain Prost ve Nélson Piquet birlikte podyumdaydılar...

İşte tarihin şampiyon podyumları:

Kanada 2010: Lewis Hamilton, Jenson Button, Fernando Alonso
ABD 1991: Ayrton Senna, Alain Prost, Nélson Piquet
Brezilya 1973: Emerson Fittipaldi, Jackie Stewart, Denny Hulme
Güney Afrika 1970: Jack Brabham, Denny Hulme, Jackie Stewart
ABD 1968: Jackie Stewart, Graham Hill, John Surtees
Meksika 1967: Jim Clark, Jack Brabham, Denny Hulme
İtalya 1967: John Surtees, Jack Brabham, Jim Clark
Hollanda 1966: Jack Brabham, Graham Hill, Jack Clark
Büyük Britanya 1965: Jim Clark, Graham Hill, John Surtees
Güney Afrika 1965: Jim Clark, John Surtees, Graham Hill
Büyük Britanya 1953: Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Nino Farina

Hamilton Alonso'yu Şampanyaladı!


Montreal yarışı sonundaki podyumda Hamilton'ın hedefindeki isim İspanyol pilot oldu.

Alonso, eski takım arkadaşı kendisini şampanya ile sularken pek bir mülayim göründü...

Montreal'de Dünya Kupası


2010 Dünya Kupası heyecanı Montreal'de de yaşandı...

İşte F1 pilotlarının isimlerini taşıyan milli takım formaları.

14 Haziran 2010 Pazartesi

Kanada Yarışı Canlı Yayını Hakkında...

Pazar günü TRT 3 ekranlarından canlı yayınlanan Kanada Grand Prix'si, heyecanın aralıksız devam ettiği, sezonun en keyifli yarışlarından biri oldu şüphesiz.

Dünyanın en prestijli organizasyonlarından olan Formula 1'i, güncel haberler, röportajlar ve en kaliteli anlatımla yerinden ulaştırmak için bugüne dek gösterdiğimiz çabaların, siz seyircilerimizin beğenisini kazanmış olması bizim için değerli geri dönüş olmuştur.

Pazar günü gerçekleştirdiğimiz yayın esnasında yaşadığımız, Kanada'dan kaynaklanan talihsiz aksaklıklar ise en az sizler kadar bizleri de üzdü.

Montreal'deki spikerimiz Serhan Acar ile bağlantıyı kaybettiğimiz ve yayın ekibimizin kontrolü dışında yaşanan iki sıkıntılı an yaşadık ne yazık ki...

Bu dakikalarda, zorunlu olarak reklam arası vererek bağlantıyı tekrar kurmaya ve sizlere yarışın kalan kısmında sağlıklı bir yayın ulaştırmaya çalıştık.

Şimdiye dek yaptığımız yayınlarda, hem Serhan Acar'ın hem de yayın ekimizin, bu tür detaylara ne kadar önem verdiğini gösterebilmiş olmayı umuyoruz.

Anlayışınız için teşekkürlerimizle...


Formula 1 Kulübü

Jaime Algersuari'den Direksiyon Dersi...




Toro Rosso pilotu Jaime Algersuari, Erbatur Ergenekon'a, F1 otomobilinin direksiyonu anlatıyor...

Senna İle Chandhok'un Maceraları




Montreal'de Dilara Gönder, Hispania Racing pilotları Karun Chandhok ve Bruno Senna ile keyifli bir sohbette...

İkili, İtalyan restaurantında ve Çin Mahallesi'nde yaşadıkları maceraları anlatıyorlar, Chandhok ise Hintli turistlerle ilgili büyük bir sırrı paylaşıyor...

Bir Efsane'nin Yeğeni Olmak Üzerine...





Bruno Senna, bir efsanenin soyadını ve kanını taşımanın anlamını anlatıyor.

Takım arkadaşı Karun Chandhok ise genç Senna'ya biraz takılıyor...

Chandhok'un Twitter Merakı...





Dilara Gönder soruyor, Bruno Senna takım arkadaşı Karun Chandhok'un twitter merakıyla eğleniyor...

Telefonunun fotoğraf çekme ve twittera bağlanma özelliğini, belki de arama yapmaktan daha sık kullanan Hintli pilot, hesabına 1290 kez tweet girmiş, hemen aşağıdaki de 1289.'su!

13 Haziran 2010 Pazar

Kanada Hamilton'ın Gölgesinde...




Türkiye'den sonra Montreal'de de McLaren fırtınası esti. Double yapan İngiliz pilotlar podyumdaydı.

Pilotlar klasmanında da ilk ikiyi ele geçiren Hamilton ve Button'ı Fernando Alonsa takip etti.

Red Bull'ların lastik stratejisinde hata yapması sonrası, bir an için ilk ikide yer almayı başarsalar da bu konumu koruyamadılar ve pit stoplar sonrası dört ve beşinci sıralara gerilediler...

İstanbul'u fetheden Hamilton, Kanada'yı da ele geçirdi; şimdi gözler Valencia'ya çevrildi...

12 Haziran 2010 Cumartesi

Kanada'dan Sürpriz; Hamilton İlk Cepte...


Kanada GP ilk büyük sürprizini yaptı...

Red Bull'un hükümdarlığını kıran Lewis Hamilton, boğalarını peşine taktı ve pole pozisyonunu kazandı...

Montreal'de Küçük Misafir



Montreal'de yapılan ilk antrenmanda pistte küçük bir misafir vardı...

Yürekleri ağıza getiren ufaklık tehlikeden çabuk kurtuldu ve korkulan olmadı.

11 Haziran 2010 Cuma

En İlginç Pozlar...





Formula 1 pilotlarının foto muhabirlerine yakalandıkları ilginç anlar...

İkinci Antrenmanda Red Bull-Ferrari Çekişmesi...


Kanada'daki ikinci antrenman Red Bull ve Ferrari takımları arasında müthiş mücadeleye sahne oldu.

1 dakika 17 saniyenin altına inen Vettel ve Alonso'yu Mercedes'ten Nico Rosberg izlerken, Webber dördüncü, Massa beşinci oldu...

Button Kanada'da İlk Günün Lideri


Montreal'deki ilk antrenman, McLaren ve Mercedes GP pilotlarının liderliğinde geçti.

Jenson Button ilk sırayı alırken Michael Schumacher 0.158 sn farkla ikinciği elde etti. Üçüncülük Lewis Hamilton'a, dördüncülük ise Nico Rosberg'e gitti.

Erbatur Ergenekon Toro Rosso'nun Direksiyonunda...


Erbatur Ergenekon, Jaime Algersuari ile yaptığı röportaj esnasında Toro Rosso aracının direksiyonunun bir ucundan tuttu...

Toro Rosso pilotu Kanada'dan iyi bir derece alırsa, Erbatur'un desteğini unutmaz umarız...

Vettel'in Keyfi Yerinde...


Kanada GP öncesi yapılacak ilk antrenmana birkaç saat kala, Red Bull pilotu Sebastian Vettel ve mühendisleri pistte tur attılar...

Son derece keyifli olduğu gözlenen Vettel, ekibiyle şakalaştı.

10 Haziran 2010 Perşembe

Kovalainen'in Gözünden İmza Günü


Kanada'da bugün yapılan imza gününde, yağmura rağmen büyük bir kalabalık vardı...

Heiki Kovalainen de pilotları bekleyenleri fotoğraf makinesi ile böyle görüntüledi.

Hangisi Daha Yetenekli?


Sezonun en çok konuşulan takım arkadaşları Sebastian Vettel ve Mark Webber, Kanada'da futbol maharetlerini ortaya koydular...

Dünya Kupası'nın ilk haftasına denk gelen Kanada GP'nin padok alanına futbolun bulaşmış anlaşılan...

9 Haziran 2010 Çarşamba

"Genç" Pilot...


Adı Lance Stroll... 11 yaşında...

Ferrari Pilot Akademisi'nin en genç üyesi...

İki kez Kanada ulusal şampiyonluğunu elde eden ve pek çok kategoride şimdiden podyumun ilk basamağına ambargo koyan Stroll, yetenekleri konusunda Ferrari'yi ikna etmeyi başarmış bile...

Geleceğin en parlak yıldızlarından biri olmasına kesin gözüyle bakılan "genç" pilotun her yarışı mercek altında.

8 Haziran 2010 Salı

Webber Kanada'da...



Sezonun geride kalan bölümünde tüm pole pozisyonlarını alan Red Bull takımının Avustralyalı pilotu Mark Webber, Kanada GP'ye günler kala Montreal pistinde...

7 Haziran 2010 Pazartesi

Ferrari'den Rossi'ye Dost Eli...


Moto GP'nin yıldızlarından Valentino Rossi'nin, Mugello'daki antrenmanda geçirdiği kaza sonrası kaval kemiği kırılmış ve en az altı hafta koltuk değnekleri ile yürüyebileceği açıklanmıştı. Rossi'nin iyileşme sürecinin uzun sürebileceği ifade ediliyor.

Adı Ferrari ile sık sık anılan, hatta Moto GP'den emekli olduktan sonra İtalyan takım ile F1 pistlerinde yarışacağı konuşulan Rossi'ye, bu zor dönemde Ferrari'den dost eli uzandı.

Resmi internet sitesinden yapılan açıklamada Rossi'ye seslenen İtalyan takımın başkanı Montezemolo; "Ferrari'deki herkes bu zor döneminde senin yanında. Kısa zamanda, eskisinden daha iyi bir şekilde pistlere geri döneceğine yürekten inanıyoruz. İyileşme döneminde istediğin her an test araçlarımızla hız antrenmanı yapabilirsin. Maranello'nun kapılarının sana ardına kadar açık olduğunu hatırlamanı istiyoruz" dedi.

6 Haziran 2010 Pazar

Red Bull Kazası... Başka Bir Açıdan...

Webber ve Vettel, geçtiğimiz günlerde bir araya gelip barış yaptılar ve, kendilerince, konuyu kapattılar. Ama dünya medyası onlar kadar aceleci davranmıyor...

Bir haftadır İstanbul'daki kaza üzerine yazılıp çizilenleri okumaktan sıkıldınız mı?

O zaman konuya bambaşka bir açıdan bakalım...

Eski F1 pilotlarından David Coulthard, "Türkiye'deki kaza Red Bull için müthiş bir reklam oldu. Tüm dünya medyası markanın adını tekrarlayıp duruyor..." derken bile, cümlenin içinde adımızın geçiyor olması, Formula 1'in ülkemiz için ne kadar önemli olduğunu vurgulamaya yetiyor.

Okay Karacan da, bugünkü yazısında, elimizdekinin değerini bizlere bir kez daha hatırlatıyor...

"... Redbull pilotlarının İstanbul-Park'ın arka düzlüğünde çarpışması yarışın dünya medyasında geçen yılkine oranla 10 misli fazla yer almasına Türkiye isminin daha fazla anılmasına neden oldu.

...Bu yıl F1 için ülkemize Rusya başta olmak üzere, Bulgaristan, Romanya, Yunanistan, Polonya, Bosna ve Sırbistan'dan 15 bin yabancı geldi. Seyirci sayısı ikiye katlandı. Türkiye içinden gelenler geçmiş yıllara oranla daha kemik F1 izleyicisiydiler. Yarış bitmeden pisti terk edenlerin sayısının bir elin beş parmağını ancak geçtiği düşünülürse ülkede motor sporları kültürünün yavaş yavaş ivmelendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

İlk defa büyük takımlar Türkiye'deki seyirci ilgisinden ve yayıncı kuruluş TRT'nin yayın saatleri ve gösterdiği ilgiden memnuniyet duydular. Pilotlar geçen yıla oranla artan ilgiye karşılık ilk defa bir imza seansında beklenenden daha fazla süre kalıp, TV röportajlarına kaldılar. Hatta Ferrari'nin iki pilotu Alonso ve Massa sezon başındaki lansmandan bu yana ilk kez yan yana gelip birlikte röportaj verdiler.

F1 içindekiler için, değerlendirme metotları geleneksel sistemin biraz dışındadır. Örneğin bir ülke ile duygusal ve ticari ilişkilerini gözden geçirirken izledikleri yolların başında artış hızı geliyor. Yani her yıl 100 bin kişinin izlediği yarış ile rakamın peyderpey yükseldiği yarış arasında, ivmelenme yönünde heyecan duyuyorlar.

Türkiye'deki artış hızı sevindirdi F1 yönetimini ve Bernie Ecclestone "Motor sporları kültürünün yeni geliştiği bir ülkedeyiz. Buradan ayrılmayı düşünmüyoruz. İstanbul'da kalmaya devam edeceğiz." diyerek güvenoyu verdi.

... F1'i elimizde tutmaya devam etmek, spor kültürünün gelişme hızının düşük olduğu bu ülkede artan etkisi yapacaktır. Sonraki adaylık çalışmalarımızda bir güçlü koz olduğunu inkâr etmek mümkün mü?"

5 Haziran 2010 Cumartesi

"Büyük Kardeş Toparlıyor"


Üç yıllık aranın ardından F1'e geri dönüş sezonuna sıkıntılı bir başlangıç yapan Michael Schumacher'in en büyük destekçilerinden biri kardeşi Ralf oldu.

Yaşanan her soruna rağmen, ağabeyine güvendiğini ve eski performansına döneceğini söyleyen Ralf Schumacher, İstanbul yarışı sonrası sevinçliydi.

"Michael, iyi bir başlangıç yapamamış olsa da, gelişim gösteriyor. Barcelona'dan sonra performansında büyük bir yükselme oldu. Yeni otomobillere alışmaya başladı. Daha da iyisini yapabileceğini gösterecektir"

4 Haziran 2010 Cuma

Timo Glock Canlı Yayın...


Formula 1 pistlerinin en ilginç karakterlerinden biri Timo Glock...

Twitter hesabından, içtiği her kahveyi, yediği her yemeği, gittiği her mekanı fotoğraflayarak paylaşan Alman pilot, kendisini İstanbul'a getiren bileti de takipçilerine göstermişti.

Son fotoğrafını marketten satın aldığı kırmızı biberlerle çektirmiş...

Bir sonrakini ise büyük merakla bekliyoruz...

Schumi'nin Keyfi Yerinde


İstanbul'dan Kanada'ya geçen Michael Schumacher'in keyfi yerinde...

İstanbul Park'ın padok alanında, sürekli gülümseyen yüzüyle dikkatleri çeken efsane pilot, Kanada yarışı öncesi dinlenmek için fırsat buldu.

"Kendimi çok iyi hissediyorum, bunun yarışa olumlu yansıyacağını umuyorum" diyen Schumacher, Montreal'deki güzel anılarına yenisini eklemek için hazır olduklarını söyledi.

3 Haziran 2010 Perşembe

Red Bull Karıştı...


İstanbul'daki olaylı yarışın ardından Red Bull takımından birbiri ardına gelen açıklamalar kafa karıştırıyor...

Olayın ertesi günü, Webber'in yakıt tasarrufu modunda olduğundan, Vettel'in takım arkadaşını geçebilmek için tek şansını kullandığı belirtilmişti.

İki gün sonrasında ise, Avustralyalı'nın arka lastiğinde sorun yaşadığı, kazanın bir tur öncesinde ise Vettel'in geri çekilmesini talep ettiği açıklandı. Takım patronu Chriastian Horner, "Lewis Hamilton'ın baskısı altında bu mümkün değildi, iki pilotumuz da istemedikleri bir durumun içine düştüler" dedi.

Yaşanan teknik sorun konusunda takımın henüz net bir karar verebildiğini söylemek zor.

Öte yandan pilotlar ortamı sakinleştirecek açıklamalar yapıyorlar.

Yarışın ardından birbirilerini suçlayan Vettel ve Webber, yaşanan olaydan üzüntü duyduklarını, bu durumun takımı etkilememesi için ellerinden geleni yapacaklarını ifade ediyorlar.

Önümüzdeki bir kaç gün boyunca bol bol Red Bull haberi okuyacağımız kesin. Ancak görünen o ki, takım krizi yönetmekte sıkıntı yaşıyor, ardı ardına gelen farklı açıklamalar da bunun bir göstergesi...

2 Haziran 2010 Çarşamba

Dilara Gönder'in Schumacher Röportajı İçin Zorunlu Açıklama

TRT Formula 1 ekibinden Dilara Gönder, Schumacher röportajıyla konuyu anlamayan ve anlamak istemeyenler tarafından şık olmayan bir şekilde yıpratıldı.

Kimi internet siteleri “Schumacher TRT spikerini fena bozdu” diye vererek, fena halde kendileri irtifa kaybettiler.

Olay aynen aşağıdaki gibidir ve Dilara kendisi için tatsız konuyu konuşmak istemeyen bir efsaneye gösterdiği hanımefendilikle iyi bir evsahibi olmuş, ayrıca röportajı montajlamayarak kararı seyirciye bırakmıştır.

2006 yılındaki Monaco sıralama turlarında Michael Schumacher sıralama turları esnasında Rascasse virajında otomobilini stop ettirip kenara çekmiş, pol pozisyonu alacak hızlı bir turla gelmekte olan Alonso’nun iyi derece elde etmesini engellemişti. Sıralama turlarının ardından komiserler bunun bir teknik sorun olmadığını Schumacher’in otomobilini kurnaz bir taktikle rakibini engellemek amacıyla durdurduğunu belirledi ve Alman pilot ceza alarak yarışa pit alanından başladı.

2010 Monaco’da son turda güvenlik aracı pisti terkederken Schumacher Alonso’ya atak yaparak geçer ve yarışı bir üst sırada bitirir. Daha sonra kuraldaki açıklık üzerine tartışmalar başlar ve Schumi’nin manevrası kural dışı kabul edilerek 20 saniye ceza alır.

İki olayın kahramanı da Alonso ile Schumacher’dir.

2010 İstanbul’da Dilara Gönder Schumacher ile özel bir röportaj yapar ve Monaco 2006’yı sorar... Schumacher hayır ben değildim Massa idi cevabını verir. Dilara ısrar eder Schumi hayır der.. Oysa ta kendisidir ve Dilara’nın ne demek istediğini anlamıştır. Dilara üstelemez ve röportaja devam eder.

Schumi konuya girmek istememektedir..

Bu röportajın bir haber değeri vardır ve montajlanmaz..

F1’i bilenler için Schumi’nin tavrı makaslanmaz. Ancak internet siteleri üzerinde konu Dilara’nın gafı gibi anlamsızca saptırılır ve gazetecilik yapan bir genç insanın emeği heba edilir.

RTL gibi bir yayın yapan tüm pilotlarla, takım patronlarıyla ve teknik ekiplerle canlı röportaj yapan TRT’nin bu yayını haber olmaz, ama Schumacher’in konuyu değiştirmek istemesi üzerine terbiyeli davranan Dilara suçlu ilan edilir. Schumacher’in onu bozduğu şeklinde manşetler atılır.

Tamam haberin içinde aslında Dilara’nın haklılığı yazılıdır ama manşetten vurulmuştur genç gazeteci...

Türkiye Grand Prix’sindeki röportaj ve haberleriyle McLaren-Mercedes ve Mercedes GP takımlarından ayrı ayrı teşekkür alan Dilara ve Erbatur’la ekip olarak gurur duyuyoruz..

Okay Karacan

1 Haziran 2010 Salı

İstanbul Park'ta McLaren Garajındaydık



Formula 1 Kulübü'nden Erbatur Ergenekon, İstanbul Park'taki yarış öncesi McLaren garajını gezdi.

Schumacher Röportajı...



Dilara Gönder'in Michael Schumacher röportajı...

Bu Sen Değil Misin Schumi?



2006 yılında Monaco'da yapılan yarışın sıralama turlarında Michael Schumacher'in aracı motorunun durması sebebiyle pist ortasında kalır ve rakiplerini engellediği gerekçesiyle pole pozisyonunu kazanmasına rağmen son sırada yarışa başlar. Tüm bu yaşananlara rağmen beşinci sırada finiş görmesi efsaneye dönüşür...

İstanbul Park'taki yarış öncesi, Dilara Gönder Schumi'ye bu olayla ilgili soru sormak istedi ancak Schumacher, ceza alan pilotun takım arkadaşı Felipe Massa olduğunda ısrar etti...

Biz de kendisine hatırlatalım istedik...

Vettel'in Sıcağı Sıcağına Açıklaması

Jenson Button'la İstanbul Üzerine...



Erbatur Ergenekon, Jenson Button ile İstanbul üzerine sohbet etti...

Türkiye GP İçin Ne Dediler?


'İstanbul Park'ta çok komik bir yanlış anlaşılma da yaşandı. Yarışın hemen ardından Webber, Hamilton'a Vettel'le yaşadıkları kaza anını anlatıyordu. Hamilton da cevap olarak "Bana da aynı şeyi yaptı" deyince, yakınlarında bulunan Button kendisinden bahsedildiğini sandı. Ancak Lewis hemen araya girip Jenson'a "Senden değil, Vettel'den bahsediyorduk" diyerek bu yanlış anlaşılmayı düzelmeye çalıştı.'

Paul Weaver, The Guardian



'İstanbul Park, Herman Tilke'nin, şimdiye kadar elinden çıkan en iyi pist, özellikle de muhteşem 8. viraj Formula 1 araçlarının limitlerini epey zorluyor.
Tek problem, bu pistin dünyanın en yoğun ve sıkışık şehirlerinden birinde olması ki bu da lojistik anlamda tam bir kabusa dönüşebiliyor.
Pek çok insan şehir merkezini terk ederken, İstanbul'un karmaşık ve trafiği bol caddeleri pistten otele kimi zaman iki saatlik yolculuğu gerektiriyor.
Tüm bunlar, yılın en iyi yarışında sıkıntı yaratsa da, pazar günü tribünlerin dolu olması, gelecek için cesaret vericiydi.'

Jonathan Noble, Autosport



'Düne kadar herkesin aklında dolanan Red Bull'u kimin durduracağı sorusuna etkili bir cevap geldi; onlar bu işi kendi aralarında hallettiler...
Takım arkadaşı olsalar da, Mark webber ile Sebastian Vettel arasındaki kaza, Lewis Hamilton'a İstanbul'da beklenmedik bir zafer kazandırdı.'

Ron Lewis, The Times



'Herkes Sebastian Vettel ile Mark Webber arasındaki olayı konuşa dursun, aslında McLaren'in İngiliz pilotları arasında da söylendiği gibi bir arkadaşlık olmadığı ortaya çıktı.
Takım arkadaşını tebrik etmek isteyen Jenson Button, Hamilton tarafından görmezden gelindi. Bu olayı görüp Lewis'in yanına giden bir direktör, pilotun kulağına ne fısıldadıysa, podyumda ikiliden samimi görüntüler geldi"

Tom Cary, The Telegraph



Derleyen: Formula 1 Kulübü Editörü Didem Dilmen