25 Temmuz 2010 Pazar

Ferrari'de "Takım Emri" Kasırgası


"Fernando senden daha hızlı. Mesajı aldığını onaylıyor musun?"

Almanya'daki yarışın bitimine 17 tur kala lider durumda bulunan Massa, takım telsizinden ulaşan bu mesajın ardından kenara çekildi ve hemen arkasındaki Alonso'nun kendisini geçmesine izin verdi.

Ve hemen ardından ikinci telsiz mesajı geldi.

"İyi gidiyorsun. Yerini korumaya çalış. Üzgünüm"

Mesajların ardındaki ses, Massa'nın Ferrari'deki yarış mühendisi Rob Smedley'di...

Alonso, bu sezonki ikinci yarış galibiyetini alıyor, Ferrari Almanya'da double yaparak 42 puan topluyordu.

Ancak podyuma çıkan yolda her iki pilotun da yüzünden her şey anlaşılıyordu.

Açıkça takım emri uygulanmış, kurallara karşı gelinmiş ve "sporun itibarina leke sürülmüş"tü.

FIA, yarışın hemen ardından Ferrari yöneticilerini ve pilotları sorguladı. İtalyan takıma 100.000$ para cezası verdi ve konuyu uygulanabilecek diğer yaptırımlara karar verilmesi için Dünya Motor Sporları Konseyi'ne iletti.

Basına yansıyan açıklamalarda ise takım emri uygulanmadığında ısrar ediyor Ferrari...

Alonso yaptığı açıklamada; "Çok fazla geçiş imkanı olmayan bir pist. Ne olduğunu anlayamadım ama 6. virajda Felipe'nin yavaşladığını gördüm ve geçmeye çalıştım. Bu, elime geçebilecek tek fırsat olabilirdi. Bizler profesyoneliz ve takım için yarışıyoruz. Bugün 42 puan topladık ve önemli olan takımın aldığı sonuçtur" diye konuştu.

Felipe Massa'nın sözleri ise olan biteni gözler önüne seriyordu; "Kazanmayı hak etmiştim. Gayet iyi bir performans ortaya koyduğumu düşünüyorum. Bizler şirketler ve takımlar için yarışıyoruz ve ben de iyi bir profesyonel olduğumu kariyerim boyunca her zaman gösterdim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder