25 Nisan 2011 Pazartesi

"Lewis McLaren'de Kalmak İstiyor"

McLaren takım patronu Martin Withmarsh, Lewis Hamilton'ın Red Bull'a geçeceği dedikodularına son noktayı koydu.

İngiliz patron, "Lewis bana McLaren için yarışmaya devam etmek istediğini söyledi. Benim de onu bırakmak gibi bir niyetim yok" diye konuştu.

Kendine has tarzıyla Red Bull'a da sataşan Withmarsh, "Yüksek kafeinli içecek satan bir marka, Formula 1'de uzun soluklu bir mücadele içerisinde olabileceğine gerçekten inanıyor mu merak ediyorum. Bizim gerçek işimiz motor sporları ve her zaman şampiyon olmak için varız. Önümüzdeki 5, 10 yıl için de hedefimiz farklı olmayacak. Lewis'in McLaren'de kendisine verilen fırsatların farkına varabilecek kadar zeki olduğundan şüphem yok" dedi.

McLaren pilotları Lewis Hamilton ve Jenson Button, İngiliz takımın Hugo Boss ile işbirliğinin 30. yılını kutlamak için her yarışa özel açılan tulum tasarımı yarışmasının İstanbul ayağını kazanan ay-yıldızlı tasarım ile girdde yer alacaklar.

Yarışmanın Kanada ayağında katılım sona erdi, Silverstone için ise tasarımcıların başvuruları devam ediyor...

İyi ki Doğdun Massa...

Bugün Ferrari pilotu Felipe Massa'nın doğumgünü...

Kendisine ailesiyle birlikte mutlu ve uzun yıllar diliyoruz...

Kendisine doğum günü hediyesi olarak gönderdiğimiz yukarıdaki fotoğrafını beğeneceğini umuyoruz...

Alonso: "Geri Dönebiliriz"

Fernando Alonso, Ferrari resmi internet sitesindeki sayfasından taraftarlara seslendi ve İtalyan takımın geriye düşmesinin şampiyonluk yarışından uzaklaştıkları anlamına gelmediğini söyledi.

Lider Vettel ile aralarındaki 50 puanlık farkın önemsiz olduğunu belirten Alonso pek çok kez geriye düştüğü mücadelede sonradan şampiyonluğa ulaştığını hatırlatarak kendi hikayesini paylaştı:

“2006 yılında Renault’da yarışırken sezonun ilk yarısında ciddi bir puan farkıyla rakiplerimden öndeydim. Ferrari aracını geliştirdi ve önce aradaki puan farkını kapattı sonra da bitime iki yarış kala Schumacher beni geçerek şampiyonluğa ulaştı. Ferrari bunu yeniden başarabilecek bir takım. Maranello’daki tüm ekip şampiyonluk mücadelesine dönebileceğimize inanıyor. Ben de takımıma güveniyorum”

Ferrari’nin dördüncü yarışın yapılacağı İstanbul GP öncesi performansının yetersiz olduğunu kabul eden İspanyol pilot, “Bu gidişi mutlaka değiştirecek ve gelişim göstereceğiz” dedi.

Kubica Taburcu Oldu

Şubat ayında geçirdiği kazanın ardından 1 haftadır İtalya’daki Santa Corona Hastanesi’nde tedavi gören Robert Kubica taburcu oldu.

Tedavisine rehabilitasyon ile devam edilecek olan Kubica doktorlar tarafından sürekli kontrol altında tutulmaya devam edecek.

Rehabilitasyon sürecinin gidişatına göre yavaş yavaş antrenmanlara başlayabileceği açıklanan Robert Kubica’nın pistlere ne zaman dönebileceği ise yaz ortasında doğru belli olacak.

Polonyalı pilotun doktorlarından Ceccarelli, “Kubica’nin iyileşme hızı çok iyi ancak vücudunun kendini toparlayabilmesi için gereken doğal süreci beklemek zorundayız. Rehabilitasyon süresince kendisini ameliyat eden doktorların kontrol altında olacak. Özel bir program uygulayacağız ve özellikle sağ ayağını çalıştıracak özel bir koşu bandı kullanacağız” diye konuştu.

21 Nisan 2011 Perşembe

DHL Turkish Grand Prix

DHL, Formula 1 Türkiye GP'nin 2011 yarışı için isim sponsoru oldu.

Anlaşmanın yalnızca 2011 için yapıldığı açıklandı.

Geleceği henüz belli olmayan Türkiye Grand Prix'sinin ve İstanbul Park'ın kaderinin belirleneceği bu çok önemli hafta sonu, dünyanın dört bir yanındaki medya kuruluşları tarafından DHL ismi ile birlikte anılacak...

20 Nisan 2011 Çarşamba

Nick Heidfeld İle Çok Özel


özel röportaj nick trtformula1

Elif Bekfelavi ve Tayfun Bayburt'tan çok özel Nick Heidfeld röportajı...

Bu röportaj ve çok daha fazlası 22 Nisan Cuma günü TRT Spor'da F1 Magazin'de...

DRS: Süper Fikir

2011'de Formula 1 büyük yeniliklerle başladı.

Alman pilot Nico Rosberg'e göre bu yenilikler arasında en iyi fikir DRS (Hareketli Arka Kanat).

"2011'deki yarışlar için sıkıcı demek mümkün değil. DRS kesinlikle harika bir fikir. Artık çok daha fazla geçiş var ve izleyiciler için yarışların heyecan düzeyi inanılmaz derecede arttı. DRS'yi yeterli bulmayanlar için Pirelli var. Bazıları lastikleri eleştiriyor olsa da bence Pirelli Formula 1'e yepyeni bir heyecan kattı"

Ferrari takım patronu Stefano Domenicali ise DRS'ye temkinli yaklaşıyor:

"Sistemin doğru çalışması ve verimli olabilmesi için pek çok değişkenin aynı anda işlemesi gerekiyor. DRS için belirlenen başlangıç/bitiş noktaları, sistemin aktif olduğu anda lastiklerin aşınma durumu ve hamuru gibi bir çok değişkene karşı verdiği tepki çok farklı. DRS'nin başarılı olabilmesi için biraz daha üzerinde çalışmak gerekiyor."

Lewis Hamilton ile Çok Özel Röportaj


özel röportaj lewis trtformula1

Erbatur Ergenekon ve Tayfun Bayburt Çin'de Lewis Hamilton ile çok özel bir röportaj yaptılar...

Bu röportaj ve çok daha fazlası 22 Nisan Cuma günü TRT Spor'da F1 Magazin'de...

Ferrari Karıştı

Kış testlerinde harikalar yaratan Ferrari 150th Italia, sezonun ilk üç yarışında beklentilerin o kadar altında kaldı ki, takım karıştı.

Şampiyonluğun en büyük adayı olması beklenen Fernando Alonso'nun henüz podyum dahi görememiş olması, sıralamalarda iki Ferrari pilotunun rakiplerinin gerisinde kalması ve ilk uzakdoğu seferinde yaşanan hayal kırıklıkları, İtalyan takımda huzursuzluk yarattı.

Takımın sahibi Montezemolo, "Ferrari, rakipleriyle rekabet edemeyen bir takım olamaz ve olmamalı. Şu an çok hassas bir dönemdeyiz. Mühendislerimizin, çok kısa bir sürede otomobilin performansını artırmak ve Ferrari'yi yeniden zirveye taşıyacak kararlılıkla ve bilgiyle, kapisitelerinin üzerine çıkarak çalışacaklarından şüphem yok" ifadeleriyle ilk ultimatomu göndermişti.

Montezemolo'nun açıklaması, Formula 1 çevrelerinde, "Ferrari'de bazı kelleler uçmak üzere. İstanbul GP'deki performans bazı isimlerin kariyerini belirleyecek noktaya getirebilir" yorumlarına neden oldu.

Söylentiler, Ferrari mühendislerinin yoğun baskı altına Türkiye'ye geleceğini ve ilk üç yarışa benzer bir sonuç alındığı taktirde takımın yeniden yapılanmaya gideceği yönünde...

Öte yandan takım patronu Stefano Domenicali, İstanbul'a kadar sorunların çözülemeyeceğini, zamana ihtiyaçları olduğunu söylüyor.

Domenicali, "Otomobilin pistteki reaksiyonu ile rüzgar tüneli sonuçlarının uyuşmamasını en büyük sorunumuz. Otomobil sahip olduğu potansiyeli piste yansıtamıyor. İstanbul'a kadar 3 haftalık bir zamanımız var ve bu süre sorunu çözmek için yeterli olmayabilir. Çünkü henüz sorunun tam olarak neden kaynaklandığını anlayabilmiş değiliz. Problemi tamamen ortadan kaldıramasak bile kısa vadede rakiplere yaklaşmanın bir yolunu bulmalıyız ama açıkçası İstanbul Park'ta bir mucize beklemiyorum" diye konuştu.

Eleştirilen isimlerden biri de kuşkusuz Fernando Alonso...

Farklı ülkelerden gazetelerde, Alonso'nun "motivasyonsuz", "savaşçılıktan uzak", "kazanacak bir ruh haline sahip değil" yorumları yer alırken, menajeri Flavio Briatore, "Fernando her zaman kazanmak için yarışır. Alonso'nun gerilerde kalmasının nedeni Ferrari'nin yenilenme konusunda yetersiz kalması ama o İtalyan takımda kalmak istiyor. Fernando için Ferrari'nin anlamı büyük. Rekabetçi bir otomobil ile Alonso kazanmaya başlayacaktır" diyor...

Di Resta Mercedes'in Dikkatini Çekti

Geçtiğimiz yıl reserv pilot olarak katıldığı Force India ile 2011'de yarışmaya başlayan Paul di Resta, henüz 3 yarış geride kalmışken övgüleri toplamaya başladı.

Avustralya'da otomobilin kurallara uymayan kanadı yüzünden diskalifiye edilerek ilk puanlarını hanesine yazdıramayan İskoç pilot, Mercedes'in dikkatinden kaçmadı.

Mercedes Motor Sporları Direktörü Norbert Haug, Di Resta'nın ilk sezonunda "sıradışı" bir performans ortaya koyduğunu dile getirerek, "Daha üçüncü yarışında gridde 8. sırayı almayı başarması oldukça etkileyici" ifadelerini kullandı.

17 Nisan 2011 Pazar

Hamilton, Vettel'e "Dur" Dedi

Sezona fırtına gibi başlayan son şampiyon Sebastian Vettel, Çin’de üçüncü yarışta McLaren pilotu Lewis Hamilton’a karşı koyamadı.

İngiliz pilot Lewis Hamilton, bu sezon yarış kazanan ikinci pilot oldu.

İlk olarak startta yer kaybederek iki McLaren pilotuna birden geçilen Vettel, ikinci pit-stoplar sonrası liderliğe yükseldi ancak İngiliz pilotlar son şampiyonun peşini bırakmadı. Bitime 5 tur kala, lastikleri aşınan Vettel, kendisinden bir fazla lastik değişikliğine giden Hamilton’ın ataklarına karşı koyamayarak ikinciliğe geriledi. Bu esnada Vettel’in takım telsizinin bozulması sonucu yarış mühendisleri ile iletişimi kesilmesi Alman pilot adına işlerin kötüleşmesine neden oldu.

Üçüncülük ise muhteşem bir yarış çıkartarak, 18.’lükten podyuma tırmanan Mark Webber’in oldu. Jenson Button ise dördüncü sırada kaldı.

Yarışta bir ara liderliğe kadar yükselen bir başka isim olan Mercedes pilotu Nico Rosberg beşinci sırada finiş gördü.

Ferrari pilotları Felipe Massa ve Fernando Alonso 6 ve 7. sıralarda yarışı tamamladılar.

Çin’de finiş göremeyen tek pilot Toro Rosso pilotu Jaime Algersuari oldu. Startta lastiklerle ilgili sorun yaşadığı sinyallerini veren Algersuari, 12. turda sağ ön lastiğinin yerinden fırlaması sonrası yarışa erken veda etti.

Formula 1’de bir sonraki yarış 6-8 Mayıs tarihlerinde İstanbul Park’ta yapılacak.

1. Hamilton McLaren-Mercedes 1sa36:58.226

2. Vettel Red Bull-Renault + 5.198

3. Webber Red Bull-Renault + 7.555

4. Button McLaren-Mercedes + 10.000

5. Rosberg Mercedes + 13.448

6. Massa Ferrari + 15.840

7. Alonso Ferrari + 30.622

8. Schumacher Mercedes + 31.206

9. Petrov Renault + 57.404

10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:03.273

11. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.757

12. Heidfeld Renault + 1:12.739

13. Barrichello Williams-Cosworth + 1:30.189

14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:30.671

15. Sutil Force India-Mercedes + 1 tur

16. Kovalainen Lotus-Renault + 1 tur

17. Perez Sauber-Ferrari + 1 tur

18. Maldonado Williams-Cosworth + 1 tur

19. Trulli Lotus-Renault + 1 tur

20. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 tur

21. Glock Virgin-Cosworth + 2 tur

22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 tur

23. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 tur

Alguersuari Toro Rosso-Ferrari yarış dışı

16 Nisan 2011 Cumartesi

"Aslında Sadece İkincilik Mücadelesi Veriyoruz"

McLaren pilotu Jenson Button, Sebastian Vettel'in Çin GP sıralama turlarında yakaladığı hız karşısında şaşkındı...

Button, "Son bölümdeki heyecanla birlikte pole pozisyonunu alabileceğinize inanırsınız. Ancak Vettel'in son bölümdeki hızı inanılmazdı. Q2'de Vettel'i geçmek mümkün görünüyordu dolayısıyla iki set lastikle piste çıkmaya karar verdik. Sebastian'ın derecesini gördüğümdeyse aslında sadece ikincilik için mücadele ettiğimizi anladım. İyi bir gün geçirdik. Açıkçası daha iyisini yapmanın mümkün olmadığını düşünüyorum" dedi.

Sebastian Vettel'in sıralama turlarındaki hızına yarışta da ulaşması halinde yarışmanın mümkün olmayacağını belirten İngiliz pilot, "Eğer aramızdaki farkı 0.4 saniyede tutabilirsek, KERS ile birlikte ona baskı yapmak söz konusu olabilir" diye konuştu.

İstanbul'da Sert ve Yumuşak Hamurlar

Pirelli 2011 sezonunun sıradaki üç yarışının lastiklerini açıkladı...

Türkiye ve İspanya'da yumuşak ve sert hamurlar, Monaco'da ise yumuşak ve süper yumuşak lastikler kullanılacak.

Monaco, kırmızı şeritli süper yumuşak lastiğin ilk kez piste çıktığı yarış olacak...

Pirelli motorsporları direktörü Paul Hembery, 'Lastik hamurlarını seçerken pistlerin karakteristiklerini düşünerek karar verdik. Monte Carlo caddelerinde çok etkili olmasını beklediğimiz süper yumuşak lastiklerin Monaco'da asfalta çıktığını görmek için sabırsızlanıyoruz" diye konuştu.

İlk 3'ün Keyfi Yerinde

Sezona fırtına gibi bir başlangıç yapan Sebastian Vettel'in en yakın iki rakibi, Hamilton ve Button, bir kez daha Alman pilota yakın markaj olduğunu gösterdiler.

Çin GP'de antrenmanlardan itibaren Vettel'e en fazla yaklaşmayı başaran McLaren pilotları, yarış zaferini son şampiyonun elinden çalmaya çalışacaklar.

Start anlarında hata yapmayan, ilk turdan itibaren arkasındaki tüm rakipleriyle farkı açmaya başlayan ve şimdiye dek 2011'de 2de 2 yapan Vettel için iki eski şampiyon yine de büyük tehdit oluşturuyor.

Sıralama turları sonrasında ise şampiyonluk ünvanını taşıyan üç pilotun keyfi oldukça yerindeydi...

Alonso ile Vettel Fotoromanı

Fernando Alonso'nun Çin GP'deki sıralama turlarından sonra, aracından çıkmak için bekleyen Sebastian Vettel'in yanından geçtiği anlar foto muhabirlerinin kameralarından dakika dakika işte böyle görüntülendi...

Webber Şok Yaşıyor

2011 sezonun en hızlı otomobili olarak gösterilen RB7'nin koltuğunda oturmasına rağmen ilk yarışlarda takım arkadaşı Sebastian Vettel'in gerisinde kalan Mark Webber Çin'de büyük şok yaşadı.

Çin GP’si sıralama turlarında Mark Webber, sıralamanın ilk seansı geçemeyerek Q1’de elendi ve yarışa 18. sıradan başlamak zorunda kalacak.

Mark Webber, sıralamanın ardından şaşakın ve gergindi.

Avustralyalı pilot “Sinir bozucu bir gündü. Yeterince hızlı olduğumuzu düşündük ama değilmişiz. Bunun bedelini ödemek zorunda kaldık. Bundan sonra yarışta elimizden geleni yapmalıyız.”diye konuştu.

Horner da, Webber’in elenmesinin pilot hatası değil, takım hatası olduğunu söyledi: “Sert lastiklerle beklediğimiz kadar hızlı olamadık. Bu bir hataydı. Eğer yeni bir set lastik taksaydık rahatlıkta seansı geçebilirdik. Takım kararı ile Webber'i arka plana attığımız söylentileri ise kesinlikle doğru değil.”

Alonso: "Podyuma Çıkabiliriz"


Şanghay Pisti’nde sıralamada beşinci cebi alan Alonso, bir yarış hafta sonunda daha Vettel’in ve McLaren’lerin gerisinde kaldı. Sıralamada istediği dereceyi alamayan Alonso, yarışta daha iyi performans beklediğini söyledi.

Çin'deki yarışta podyuma çıkmak için çaba göstereceklerini belirten İspanyol pilot “Yarışta daha iyi bir tempo tutturabileceğimizi düşünüyoruz. Çok geride değiliz ve beşinci sırada her şey olabilir. Podyum hedefimiz gibi görünüyor.”

Diğer yandan Ferrari’nin ikinci pilotu Felipe Massa da, önlerde yer alamadı. Altıncı sırayı alan Massa, ‘elimizden geleni yaptık’ yorumunda bulundu.

Hamilton: "Lastikleri Yarışa Sakladık"

Lewis Hamilton, takım arkadaşı Jenson Button’a mağlup olsa da, aslında yarışı düşünerek stratejik davrandığını belirtti.

İngiliz pilot sıralama turları sonrasında “Jenson çok iyi bir iş çıkararak benim önüme yerleşti. Ama bir set taze opsiyon lastiğini yarışa saklamaya karar verdik bu nedenle Q3’te tek tur yaptık. Yarın bunun bize daha fazla avantaj getireceğini düşünüyoruz.”diye konuştu.

Malezya’da lastikleri nedeniyle çok sıkıntı yaşayan Hamilton’ın bu nedenle Çin’de böyle bir karar verdiği söylendi. Geçtiğimiz hafta yapılan yarışta bir ara liderlik için savaşırken lastikleri bitince gerilerde kalması Hamilton’ın bu taktiği düşünmesine neden oldu.

Pole Vettel

Çin GP'de pole pozisyonu, sezonun önceki 2 yarışında olduğu gibi bir kez daha Sebastian Vettel'in oldu.

Takım arkadaşı Mark Webber ilk bölüm sonunda 18. sırada kalarak elenen Vettel, son bölümün başında elde ettiği 1 dakika 33 saniyelik derecesiyle ilk sırayı aldı.

Yarış haftası boyunca Red Bull'u yakından takip etmeyi başaran McLaren pilotlarından Jenson Button ikinci sırayı alırken Lewis Hamilton 3. oldu.

Mercedes'ten Nico Rosberg, Ferrari pilotları Fernando Alonso ve Felipe Massa'nın önünde dördüncü sırayı aldı.

Son bölüme kalmayı başarsa da, ikinci seansın bitimine iki dakika kala hidrolik sorunu yaşayarak yolda kalan ve kırmızı bayrakların çıkmasına sebep olan Renault pilotu pole pozisyonu mücadelesine katılamadı.

Sıralamaların ikinci bölümünde Maldonado, Heidfeld, Barrichello, Schumacher, Kobayashi, Perez, Sutil gibi orta sıraların iddialı isimleri ise elenerek son bölümü garajdan izlemek zorunda kaldılar.

1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m33.706s
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m34.421s + 0.715
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m34.463s + 0.757
4. Nico Rosberg Mercedes 1m34.670s + 0.964
5. Fernando Alonso Ferrari 1m35.119s + 1.413
6. Felipe Massa Ferrari 1m35.145s + 1.439
7. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m36.158s + 2.452
8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.190s + 2.484
9. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m36.203s + 2.497
10. Vitaly Petrov Renault No time
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m35.874s + 1.388
12. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m36.053s + 1.567
13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m36.236s + 1.750
14. Michael Schumacher Mercedes 1m36.457s + 1.971
15. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m36.465s + 1.979
16. Nick Heidfeld Renault 1m36.611s + 2.125
17. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m36.956s + 2.470
18. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.468s + 1.196
19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m37.894s + 2.622
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m38.318s + 3.046
21. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m39.119s + 3.847
22. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m39.708s + 4.436
23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m40.212s + 4.940
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m40.445s + 5.173

15 Nisan 2011 Cuma

Çin'de Kaybolmak

Team Lotus'un teknik patronu Mike Gascoyne, Çin GP öncesi perşembe günü Şanghay hava limanına indi. Hedefi bir an önce oteline gidip dinlenmekti ama bu o kadar da kolay bir iş olmadı...

Gascoyne ve yanındakileri otele götürmesi gereken taksi şoförü yolları karıştırıp kaybolunca, otele varmaları 4 saat sürdü. Bu esnada yaşanan tüm olayları ve düşüncelerini Gascoyne, dünyanın dört bir yanından kendisini takip eden izleyicilerine yazıyordu...

İşte Gascoyne'in kelimeleri ile "Çin'de Kaybolmak"

- Çin havalimanından otele yolculuk… Şoför tamamen yolu kaybetti ve bizim tarifimizle hava alanına geri döndük. Şimdiye dek 2 saattir yoldayız. Umut yok.

- 6 saat sonra otelden çıkıp piste gitmemiz gerekiyor. Elbette o saate kadar otele gidebilirsek. Şansımız %50-50.

- Şoför gaza bastı. Demek ki bir kez daha doğru çıkışı kaçırdık.

- Sürekli olarak fren pedalına basıp duruyor. Otomatik şanzımanın canına okumak üzere. İşler gittikçe güzelleşiyor.

- Bu kez otobandan çıkmak için yavaşlamaya başladık ancak şoförümüzün nereye gittiğine dair en küçük bir fikri olduğuna dair bir işaret yok henüz. Ya da gerçek bir beceriksiz. Geçmiş deneyimlerime dayanarak konuşuyorum…

- Patronu yaklaşık 30 dakika önce telefon açıp adamı işten kovdu ama taksi şoförü oldukça rahat görünüyor ve bildiği tek İngilizce kelime “tamam”ı tekrar edip duruyor. Belki Çin’de motivasyonu böyle sağlıyorlardır.

- Şoförümüzün İngilizce dağarcığına “ahmak” kelimesini eklemeye çalışıyorum.

- Taksi şoförü Lewis Hamilton’vari ani yön değişiklikleri yapıyor. Umarım 20 saat zaman cezası almayız…

- Pekala, bu sefer de sollama yapmak için güvenlik şeridini kullanmaya başladık. Bu arada kendimi bırakırsam yorgunluktan bayılabilirim.

- Benzin almak için benzinciye girdik ama istasyon kapalı. Acaba endişelenmeye başlamalı mıyım?

- Az önce şehir merkezini gösteren bir yön levhası gördüm, otelimiz orada ve yalnızca 3 km gösteriyor. Umarım 3 saat içinde ok gibi fırlayacağız ve otele ulaşacağız.

- Önemli olan şoförün tabelayı görüp görmediği… 4 saat sonra pistte doğru yola çıkmam gerekiyor.

- Yavaşladık, şoför yakıt tasarrufu yapıyor. Biraz endişeliyim.

- 4 saatlik hayal kırıklığı ve stres sonrası sağ salim otele vardık. İlk antrenmanda görüşürüz.

- Sadece 3 saatlik bir uykuyla piste gidiyoruz.

- Unutmadan ekleyeyim, dün akşamki taksiyi yoldan çevirmiş değiliz. Anlaşmalı turizm şirketimizi ayarladığı bir araçtı ve hafta sonu boyunca ulaşımımızı sağlayacak. Araç sabah otelin kapısında bizi bekliyordu ama bu sefer farklı bir şoförle… Yeni şoför öncekiyle eşit sayıda şerit değiştirdi ama çok daha güven verdi.