9 Nisan 2011 Cumartesi

Vettel'in Keyfi Yerinde

Bu sezon üst üste ikinci kez pole pozisyonunu kazanan son şampiyon Sebastian Vettel'in keyfi oldukça yerindeydi.

“Sıralama turlarına kadar çok zorluk yaşadık. Otomobilden çok memnundum ama istediğim tempoyu bir türlü tutturamamıştım. Bu sabah da bazı sorunlar vardı. Ama aracın iyi olduğuna inanıyorduk ve sıralama turlarında bunu gösterdik.” diye konuşan genç Alman pilot, otomobiline övgüler yağdırdı.

Red Bull takımından Avusturalya yarışı sonrası gelen ve dayanıklılık konusunda sıkıntı yarattığından korkulduğu için KERS kullanmadıkları açıklamasının ardından, ortalıkta pek çok söylenti dolaşmaya başlamış ve takımın sistemi kullanıp kullanmayacağı merak konusu haline gelmişti.

Vettel, Malezya'da KERS kullandıkları için bu kadar hızlı olmayı başardıklarını söyledi: “Buraya geldiğimizde problemlerimizin birçoğunu çözdük. Bugün KERS olmasaydı ne ben ne Webber burada olamazdık. Gerçekten iyi iş çıkardık.”

Vettel'in Çalımı Pole'ü Getirdi

Malezya’daki Sıralama turları, McLaren ve Red Bull pilotlarının muhteşem rekabetine sahne oldu. Son bölümde müthiş bir çekişmeye girişen dört pilottan pole pozisyonunu kazanan isim Sebastian Vettel oldu. Alman pilotun son turunda attığı 1.34.870’lük derecesini geliştirme imkanı bulamayan Lewis Hamilton ikinci sırada kalırken Red Bull’dan Mark Webber üçüncü, McLaren’den Jenson Button dördüncü sırayı aldılar.

Ferrari pilotu Fernando Alonso, sıralama turlarının son bölümünde tek bir tur attı ve 1.35.802’lik derecesi ile beşincilikte kaldı. Renault pilotu Nick Heidfeld bu sezon ilk kez ilk 10’da yarışa başlama hakkını elde ederken Ferrari’den Massa ve Renault’dan Petrov ile Mercedes’ten Rosberg ve Sauber’den Kobayashi, ilk 10’a giren diğer pilotlar oldular.

Mercedes’ten Michael Schumacher ikinci bölümde elenerek bir kez daha son bölümde mücadele edemedi. HRT pilotları Karthikeyan ve Liuzzi %107 barajını aşarak bu sezon ilk kez yarışma şansını yakaladılar.

Sıralama turlarında yaşanan tek olay ise Toro Rosso pilotu Sebastian Buemi’nin motorunun arka kapağının yola fırlaması sonucu sallanan kırmızı bayraklardı. Seans yaklaşık 2 dakikalık bir aranın ardından yeniden başladı.

Formula 1’de Malezya yarışı 10 Nisan Pazar günü TSİ 11:00’de TRT 3 ve TRT HD’den canlı olarak yayınlanacak.

1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m34.870s

2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m34.974s + 0.104

3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m35.179s + 0.309

4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m35.200s + 0.330

5. Fernando Alonso Ferrari 1m35.802s + 0.932

6. Nick Heidfeld Renault 1m36.124s + 1.254

7. Felipe Massa Ferrari 1m36.251s + 1.381

8. Vitaly Petrov Renault 1m36.324s + 1.454

9. Nico Rosberg Mercedes 1m36.809s + 1.939

10. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m36.820s + 1.950

11. Michael Schumacher Mercedes 1m37.035s + 1.466

12. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m37.160s + 1.591

13. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m37.347s + 1.778

14. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m37.370s + 1.801

15. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m37.496s + 1.927

16. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m37.528s + 1.959

17. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m37.593s + 2.024

18. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m38.276s + 1.532

19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m38.645s + 1.901

20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m38.791s + 2.047

21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m40.648s + 3.904

22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m41.001s + 4.257

23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m41.549s + 4.805

24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m42.574s + 5.830

Son Seans Hamilton'ın

Malezya GP Sırlama turları öncesi yapılan son antrenman Hamilton'ın liderliğinde geçildi.

İkincilik, yalnızca 16 tur atmasına rağmen liderin arkasında kendisine yer bulan Webber'in, üçüncülük ise Jenson Button'ın oldu.

Nick Heidfeld, sürpriz bir şekilde dördüncü sıraya yerleşirken Sebastian Vettel beşincilikte, Fernando Alonso altıncılıkta kaldı.

İşte sonuçlar:

1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m36.340s 11
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.630s + 0.290s 16
3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.762s + 0.422s 14
4. Nick Heidfeld Renault 1m37.115s + 0.775s 17
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.175s + 0.835s 14
6. Fernando Alonso Ferrari 1m37.284s + 0.944s 11
7. Vitaly Petrov Renault 1m37.297s + 0.957s 17
8. Felipe Massa Ferrari 1m37.762s + 1.422s 12
9. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m38.059s + 1.719s 18
10. Michael Schumacher Mercedes 1m38.300s + 1.960s 20
11. Nico Rosberg Mercedes 1m38.307s + 1.967s 20
12. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m38.448s + 2.108s 17
13. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m38.464s + 2.124s 16
14. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m38.597s + 2.257s 15
15. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m38.665s + 2.325s 14
16. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m38.681s + 2.341s 16
17. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m38.716s + 2.376s 14
18. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m38.864s + 2.524s 13
19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m39.260s + 2.920s 19
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m39.699s + 3.359s 15
21. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m41.215s + 4.875s 17
22. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m41.414s + 5.074s 18
23. Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m43.147s + 6.807s 6
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m43.383s + 7.043s 11

8 Nisan 2011 Cuma

Red Bull KERS Kullanacak Mı?

Red Bull takımı, Malezya GP'de KERS kullanıp kullanmama kararını henüz vermedi.

Dayanıklılık sorunu yaratabileceği endişediyle Avustralya'da KERS kullanmayan son şampiyon takım, Sepang pistinin yapısı nedeniyle sistemin gerekli olacağını düşünüyor. Cuma antrenmanları sonrası soruları yanıtlayan takım patronu Christian Horner, KERS ile ilgili kararı sıralama turları öncesinde vereceklerini söyledi.

Sebastian Vettel'in ilk antrenmanda hız derecesi yapmaması, bir ara aracından dumanlar yükselmesi ve öğleden sonra toparlanması ise takımın KERS ile sorun yaşıyor olduğu söylentilerine yol açtı.

Ancak öte yandan Red Bull'un sistemi kullanmak istediği de padok alanında konuşulanlar arasında...

Malezya'da İlk Gün Webber'in

Avustralya GP’sinde üstün performans ortaya koyan Red Bull otomobilleri, Malezya’da da üstünlüğünü göstermeye başladı. Hem sabah antrenmanlarında hem de öğleden sonra yapılan serbest antrenmanlarda zirvede aynı isim vardı.

Melbourne istediği sonucu alamayan Mark Webber, Malezya’daki antrenmanlara damgasını vurdu. Her iki antrenmanda zirveye oturan Webber’i, McLaren pilotları takip etti.

Sabah antrenmanlarında Webber’in attığı tur ile en yakın rakibi arasında 1.6 saniye olması oldukça şaşırtıcı oldu. Michael Schumacher ise, her iki antrenmanda da oldukça formda gözükerek üst sıraları zorladı.

Geçtiğimiz hafta yarışı kazanan Sebastian Vettel, daha kontrollü olduğu gözlendi. Alman pilotun genel yaptığı gibi kendisini Cumartesi gününe sakladığı düşünülüyor.

Ferrari takımının en iyi derecesi altıncılık olurken her iki pilot da genel olarak yeni aerodinamik parçaların ayarları üzerine odaklandılar.

7 Nisan 2011 Perşembe

Efsane Olmak Böyle Bir Şey...

Michael Schumacher, 3 yıl önce muhteşem bir F1 kariyerini arkasında bırakarak emekli oldu ancak ayrılık uzun sürmedi ve geçen sezon başında geri döndü.

Kariyeri kıyas edilemez takım arkadaşının gerisinde kaldı. Hayal kırıklığı yaşadı. Çok daha iyisini yapmak üzere 2011 sezonuna başladı, Avustralya'daki ilk yarışta sıralama turlarının son bölümüne kalamadı, podyuma uzak kaldı...

Tüm bunlar bir efsaneye olan hayranlığı azaltır mı?

Malezya'da bugün çekilen yukarıdaki fotoğraf diyor ki, elbette hayır...

Alonso'nun Gözlükleri

Ferrari'nin yıldız pilotu Fernando Alonso, Avustralya GP'ye istedikleri gibi başlayamamalarına rağmen takımına güvendiğini ve Ferrari'nin henüz elindeki tüm kozları oynamadığını söyledi.

Ferrari teknik patronu Pat Fry da, takımın yarış hızının iyi olduğunu ancak tek tur performansını yükseltmek için çalışmalar yaptıklarını dile getirdi.

Alonso, Sepang pistindeki ilk gününde "muhteşem gözlükleri"yle ilginin odağındaydı...

4 Nisan 2011 Pazartesi

Red Bull'un Gözü Hamilton'da

İngiliz medyasında, yeniden şampiyonluğa uzanabilmesi için McLaren'den ayrılması gerektiği yorumları yapılan Lewis Hamilton, Red Bull'un hedef alanında...

Red Bull takımında danışmanlık yapan ve takım sahibi Mateschitz'in yakın dostlarında Helmut Marko, Mark Webber'in performansına bakarak sözleşme uzatılıp uzatılmayacağına karar verileceğini söyledi. Avustralyalı ile devam edilmeme kararı alındığı taktirde ise Red Bull'un Lewis Hamilton'ın kapısını çalabileceğini belirtti.

Marko, "Öncelikle Mark'ın neler yapabileceğini görmeliyiz. Hamilton ise Red Bull'un her zaman yakından takip edeceği bir pilot. Biz takımımızda hep en hızlı pilotları görmek isteriz" dedi.

3 Nisan 2011 Pazar

Onun Adı Nicolas Hamilton

Lewis Hamilton, Avustralya yarışı sonrasında 21 bin km mesafe gidip kardeşi Nicolas'ı Brands Hatch'da Renault Clio Cup ile çıktığı ilk yarışta desteklemeye gitti.

19 yaşındaki Nicolas, yarışı 12. sırada, liderin 26 saniye gerisinde bitirdi. Tüm aile Nic'in yanındaydı.

İlham verici bir öyküsü olan Nicolas Hamilton, babası Anthony'nin deyimiyle, "Zor bir hayatın kahramanı"... Selebral palsi hastalığı nedeniyle hayatını tekerlekli sandalyeye mahkum yaşayan Nicolas'ın hayatındaki en önemli figür, 2008 yılında Formula 1 Dünya Şampiyonu olan abisi Lewis. Abisinin adımlarını izleyerek kendini motor sporlarına adayan Nic, birkaç ay önce yarış lisansı aldı. İlk yarışına da, diğer rakipleri gibi, engeliler için özel tasarlanmış otomobil ile çıktı.

Hikayenin kalanını baba Anthony Hamilton'dan dinleyelim:

"Nic, özgürlüğünü elde edebilmek için çok çaba harcadı. Kendi başına yürüyebilmek için yıllarca çalıştı. Binlerce kez düştü ama yılmadı. En sonunda tekerlekli sandalyeyi sadece zorunlu durumlarda kullanacak kadar kendini geliştirdi. Geçen yıl ehliyetini aldı ve sonrasında da sürücü lisansını. Hayata kendisini böyle bağlayan birine 'Sen engellisin yarışmazsın' deme hakkını kendimde bulamadım. Lewis onun her şeyi. Test dönemlerinde abisini çok özlüyor"

"Ne Lewis ne de ben yarışması için ona maddi destek vermedik. Herkes nasıl sponsor bulup kendi imkanlarını yaratmak zorundaysa, Nic de aynı sorumlulukları yerine getirerek bu noktaya ulaştı. Küçük oğlum, yalnızca engelliler için değil, hayalleri olan tüm insanlar için ilham verici bir hikaye."

1 Nisan 2011 Cuma

Çok Komiksin Jenson

Avusturalya'daki ilk yarış öncesi tüm pilotlar bir araya gelerek toplu fotoğraf çektirdiler...

Bu tip durumlardaki muzipliği ile tanınan Jenson Button ise yine rahat durmadı...

Nico'nun Sponsoru Kolunda

Geçtiğimiz sezon tüm otoritelerden aldığı tam nota rağmen Williams takımıyla sözleşme yenileyemeyen ve yerine bol sponsorlu Pastor Maldonado'ya bırakarak Force India ile reserv pilot olarak anlaşan Nico Hulkenberg ilginç bir uygulamanın kahramanı oldu.

Alman pilot, takım kıyafetinde yer kalmayınca kişisel sponsoru Katjes firmasının logosunu koluna dövme yaptırdı.

Hulkenberg, "Kolum hala biraz acıyor ama yaptığım sponsorluk anlaşmasından çok memnunum. Sponsorluk uygulamalarında çok yenilikçi bir uygulamaya imza attık. Grand Prix'ler boyunca üzerimdeki kıyafetlerin tamamı takıma ait. Ama kolum bana" diye konuştu.

Katjes CEO'su Tobias Bachmüller ise konu ile ilgili olarak, "Nico'nun dövme teklifi çok ilgimizi çekti. Bu uygulama iki tarafın da uzun süreli bir birliktelik hedefinde olduğunun açık bir göstergesi" açıklamasını yaptı.

AMA ZATEN İLK BAŞTAN ANLAMIŞTIK, DEĞİL Mİ?

31 Mart 2011 Perşembe

Alonso ve Hamilton

Formula 1’de Avustralya GP’sinin ardından şampiyonluk için favori olarak Sebastian Vettel gösterilmeye başlandı. Ancak pist üzerindeki rekabetin farklı boyutları da ortaya çıkıyor.

McLaren’in 2008 şampiyonu Lewis Hamilton, Alonso’nun bu yıl ve her zaman en büyük rakibi olacağını belirtti: “Her zaman en büyük ve en yakın rakibimin Fernando Alonso olacağını düşünürüm. Eğer biz Prost ve Senna isek onu benim Prost’um olarak görüyorum.”

İngiliz pilotun bu açıklaması akıllara Alonso'nun geçen sezon öncesi yaptığı benzer bir yorumunu akıllara getirdi.

2010 sezonu öncesinde Ferrari ile anlaşan Fernando Alonso, "2007'de Lewis Hamilton ile aynı takımda yarışmak gelişmeme yardımcı oldu ve bugün Ferrari'ye gelebilecek düzeye ulaştım" ifadelerini kullanmıştı.

McLaren'de aynı takımda oldukları süre boyunca aralarının hep açık olduğu ve anlaşamadıkları iddia edilen Hamilton ve Alonso'ya dair bir dip not daha: İki şampiyon pilot, yarış hafta sonları dışında birbiriyle mesaj atıp selamlaşıyorlarmış...

Peter Sauber Giden Puanlara Yanıyor

Avustralya yarışında çok iyi performans göstererek otoritelerin dikkatini çeken Sauber pilotlarının topladıkları 10 puan, otomobilin kanat yapılarında belirlenen ölçülere uymadığı gerekçesiyle diskalifiye edilmesi sonrası silinmişti.

Sauber takımının sahibi Sir Peter Sauber, yaşanan bu olay sonrası takımın teknik sorumlusu James Key'i kovacağına dair söylentilerin gerçek dışı olduğunu söyledi.

Bu konuda yorum yapmak istemediğini, önümüzdeki günlerde resmi bir açıklama yapacaklarını belirten Peter Sauber "Giden 10 puan içimizi çok acıttı. Bu olay kolay iyileşmeyecek yaralar açmıştır. Ancak kimseyi kovmuyoruz." dedi.

Newey: "McLaren RB7'nin Egzozunu Kopyaladı"

Kış testlerindeki hayal kırıklığına rağmen, sezonun ilk yarışında müthiş bir performans göstererek Hamilton ile podyuma çıkan McLaren'in sırrını rakibi açıkladı.

Geçen sezonun şampiyonu RB6 ve bu sezona hızlı bir başlangıç yapan RB7'nin tasarımcısı Adrian Newey, "McLaren bizim egzoz sistemimizi kopyaladı." dedi.

McLaren takımı, kış testlerinde araçla ilgili dayanıklılık sorunları yaşadıktan sonra var olan egzoz sistemini daha basit bir tasarımla değiştirdiklerini açıklamıştı. Red Bull'un dahi tasarımcısı Newey, bu sistemin RB7'deki egzoz sistemi olduğunu iddia ediyor.

RB7'deki sistem ekstra downforce üretmek için sıcak çıkış gazlarının arka difüzere kanalize ediyor.

Newey, Reuters'e yaptığı açıklamada, "McLaren sistemi çalıştırmış gibi görünüyor. Bizi epey zorlayabilirler. Bizi, bizim tasarımımızla geçerlerse çok üzülürüm" dedi.

30 Mart 2011 Çarşamba

Lucas'ın Albümünden...

Lucas di Grassi'nin albümünden müthiş bir fotoğraf...

2005 F3 Dünya Şampiyonası podyumu: Vettel, Kubica ve Di Grassi

29 Mart 2011 Salı

Karikatür Nico

Force India'ya reserv pilot olarak geçen, geçen sezonun en dikkat çeken çaylaklarından olan Nico Hulkenberg, kendisi için yapılan yukarıdaki karikatürü kendi internet sitesinin ana sayfasına koymuş ve bir de küçük not iliştirmiş: "Çok beğendim"

28 Mart 2011 Pazartesi

Alonso'nun Yakın Takibi

Fernando Alonso Avustralya'daki antrenmanları oldukça yakından takip ediyor...

Horner: "Malezya'da KERS Kullanacağız"

Avustralya'daki ilk yarış öncesi RB7'deki KERS sistemini kaldırdıkları açıklamasıyla F1 dünyasını şok eden Christian Horner, konuya açıklık getirdi.

Melbourne'deki sıralama turlarında ve yarışta, dayanıklılık sorunu yaratabileceğinden endişe duydukları için sistemi araçtan çıkarttıklarını ifade eden Horner, Malezya'daki yarışta KERS kullanacaklarını söyledi.

"Albert Park pistinde KERS çok fazla etki yaratmayacaktı, dolayısıyla dayanıklılık sorunu yaşama riskini almadık. Bu bilgiyi yarış bitene kadar basınla paylaşmamış olmamızın nedenlerinden biri de bu. Ancak Malezya yarışında böyle bir imkanımız olmayacak. Kazanmaya devam etmek istiyorsak KERS ile ilgili sorunları çözmeli ve Sepang'da sistemi kullanmalıyız" diye konuşan Horner, bu koşullara rağmen elde edilen zaferin memnuniyet verici olduğunu sözlerine ekledi.

Geleneksel Tartışma Başladı

Formula 1'in gelenekselleşen tartışması bu sezon da ilk yarışın hemen ardından başladı.

F1 çevrelerinin katılımıyla gerçekleştirilen etkinlikte yeni kuralların sezonu nasıl etkileyeceği tartışılıyor.

Her sene olduğu gibi bu sene de ikiye bölünen Formula 1 dünyasında, 2011'de uygulamaya geçilen yeni kuralların gözden geçirilmesi gerektiği görüşlerine, kuralların etkisini tartışmak için erken olduğu yorumlarıyla cevaplanması ile karşılık verilmesiyle açılış yapıldı.

Haber şakayla karışık ama gerçek...

Odak noktasında üç temel değişiklik var: KERS, DRS (hareketli arka kanatlar) ve yeni lastikler.

Bazı çevreler, KERS'i kullanan diğer takımların, sistemi kullanmayan Red Bull'un hızına yetişememiş olmasından yola çıkarak, KERS'in fark yaratamayacağı görüşünü savunuyorlar.

DRS için de etkinliğinin henüz anlaşılamadığı yorumları yapılıyor.

Ferrari takım paronu Stefano Domenicali, yeni kuralları değerlendirmek için erken olduğunu ifade edenlerden biri... "Avustralya'da DRS'nin kullanımına izin verilen yer takvimin en kısa düzlüklerinden biri. Değerlendirme yapmak için bir süre daha beklemek gerekecektir. KERS ise daha çok bulunduğunuz konumu koruma amaçlı kullanılabilir. Bekleyip göreceğiz"

İlk yarıştan zaferle ayrılan Red Bull'un takım patronu Christian Horner ise sözlerine "KERS'i kullanmadığımız için yorum yapamayacağım" diyerek başladı. Horner lastikler sayesinde yarışların çok daha stratejik bir anlam kattığını belirtti ve DRS konusunda Domenicali ile aynı fikirdeydi.

27 Mart 2011 Pazar

"KERS Kullanmadık"

Red Bull takım patronu Christian Horner, Avustralya'daki ilk yarışta KERS'i kullanmadıklarını açıkladı.

Horner, cuma antrenmanlarında KERS'i denediklerini ancak dayanıklılık açısından kendilerini tatmin etmediği için sıralama turları ve yarışta sistemi kullanmadıklarını açıkladı.

"Starta bakarsak KERS'e çok da ihtiyacımız yok gibi görünüyor" diye konuşan Horner, tasarımcı Adrian Newey'nin sistemin aracın aerodinamik şekline uydurması gerektiğini ve bunun bazı sıkıntılar yarattığını söyledi.

Horner, kompleks bir sistem olan KERS'i Avustralya'da kullanmanın risk olduğuna karar verdiklerini ve her iki araçtan da cihazın çıkartıldığını belirtti.