Peki Singapur 2008'de neler yaşanmıştı?

28 Eylül 2008... Renault'un iki pilotu, Piquet ve Alonso Singapur'daki yarışa 16 ve 15. sıradan başlamışlardı. 12. turda Alonso erken pite girerek az miktarda yakıt alıp hafif otomobille önündeki pilotları geçmeye çalışacaktı. Ancak bu pit-stop üzerinden henüz üç tur geçmemişti ki, takım arkadaşı Piquet 17. virajda otomobiliyle duvara çarptı.

Kaza, güvenlik aracının piste girmesine sebep oldu. Diğer pilotlar da güvenlik aracının pistte olduğu sırada pite girdiler. Ancak erken pit-stop yapan Alonso'nun ardına yerleştiler ve yarışın sonunda kazanan Alonso oldu.
Flavio Briatore ve Pat Symonds, yarış sonrası, kazanın ve güvenlik aracının piste girmesinin Alonso için şans olduğunu dile getirseler de "şans"ın bu kadarı bazılarını pek ikna edemedi.
26 Temmuz 2009'da Nelson Piquet Jnr, takımı Renault tarafından kovulunca suskunluğunu bozdu ve Singapur'daki kazayı takımının direktifi doğrultusunda yaptığını söyledi. Kanıtları FIA'ya teslim etti ve ifadesinde Briatore ve Symonds'ın kendisine 17. virajda aracı duvara vurmasını söylediklerini belirtti.


Alonso'nun içinde yer almadığı tespit edilen skandal sonrasında Nelson Piquet Jnr af kapsamına alınarak ceza almadan kurtuldu. Renault ise iki yıl içerisinde benzer bir suç işlediği taktirde yarışlardan men edilme cezası aldı.
Ancak olaydan sorumlu oldukları karara bağlanan Symonds ve Briatore ile ilgili ceza bugüne kadar netleşmemişti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder