29 Haziran 2010 Salı

Valencia'da Pilotlarla Pist Yürüyüşü...



Erbatur Ergenekon Valencia'daki sokak pistinde pilotlar birlikte yürüdü, yarış öncesi düşüncelerini dinledi...

Formula 1 Kulübü'ne Schumacher İmzası...




Schumacher'den imza almak ister misiniz?

Button ile Hamilton Garajda...



McLaren pilotları Lewis Hamilton ve Jenson Button, sponsorları Vodafone'un İngiltere'de yayınlanan reklam filminde, parçalara ayrılmış McLaren aracını bir araya getirmeye çalışıyorlar...

Filmin ana konusu "it does not fit" (bu parça buraya oturmuyor)...

Sonunda otomobil yerinden kıpırdayınca parçalara ayrılmıyor, ama iki pilot da ilk sürüşü test pilotlarına bırakıyorlar...

Valencia Kuponu Yattı!


Valencia'daki padok alanında, Almanya - İngiltere Dünya Kupası maçı öncesi F1 pilotları Jarno Trulli, Timo Glock, Adrian Sutil, Lucas di Grassi ve "büyük patron" Bernie Ecclestone'un skor tahminleri tutmamış...

Webber'in Ağzından Kaza Anı...


Avrupa GP'nin 9. turunda, Lotus pilotu Heikki Kovalainen’in üzerinden takla atmasına rağmen aracından inmeyi başaran Mark Webber, o anı anlattı...

“Otomobil havalandığı sırada beni en çok korkutan, bir köprü ya da pistin üzerinde asılı herhangi bir şeye çarpma ihtimaliydi. Araç yere indiğinde kaçış alanının olacağını biliyordum. Lastik bariyerlerin beni koruyacağından emindim. Yere indiğimde çarpmanın etkisi çok büyük değildi çünkü ileriye doğru büyük bir kuvvet vardı, bu da beni ileriye taşıdı. Kazayı yara almadan atlattığım için kendimi iyi hissediyorum”

"Formula 1 pistindeyken önündeki aracın erken fren yapması, beklenen bir şey değil ancak yarışlarda bu tür olaylar yaşanabiliyor..."

“O an aklımdan geçenlerden gazeteler için güzel manşetler çıkabilirdi. Bunlar oyunun bir parçası ve bazen de sizin başınıza gelebiliyor”

28 Haziran 2010 Pazartesi

Ortalık Kolay Durulmayacak...


Valencia'daki Avrupa GP'nin yankıları sürüyor...

Lewis Hamilton'ın güvenlik aracını geçmesi ile başlayan tartışma Ferrari'nin sert iddialı ve McLaren'den gelen savunma açıklamaları ile son hız devam ediyor.

Yarışın bitiminde ateş püsküren Fernando Alonso, "Hamilton'ın güvenlik aracını geçmesine 30 turda ancak ceza gelebildi. Kurallara uyanlar dokuzuncu olurken, uymayanlar ikinci oluyor, ben böyle bir şey görmedim. Buradaki binlerce insan, önceden karar verilmiş bir yarışı izledi sanki" diye konuşmuştu.

İtalyan takım da Alonso kadar sertti... Resmi internet sitesinde "Bu gerçek bir skandaldır, daha farklı şekilde ifade edilemez" açıklaması yapılırken, takım patronu Domenicalli, "Bu sporu hem izleyen hem de içinde bulunan insanların F1'e güvenlerini yitirmelerine izin veremeyiz" dedi.

McLaren ise bu açıklamalara temkinli yaklaşıyor...

Lewis Hamilton, "Hata yaptım, cezamı çektim. Bunun haksızlıkla suçlanacak bir tarafını göremiyorum" diye konuşurken İngiliz takımın patronu Martin Withmarsh, Alonso'nun neden bu kadar kızdığına bir anlam veremediğini söyledi ve "Motor sporlarındaki bunca yılda gördüm ki, bu tür kaçınılması imkansız olaylarla karşılaşılması normaldir. Ama anlaşılan Alonso'nun deneyimleri farklı" dedi.

Formula 1'deki diğer takımlar ise güvenlik aracı ile ilgili kurallarda düzenlemeye gidilmesinden yana tavır koyuyorlar ancak Ferrari'nin başına gelenlerin yalnızca "kötü şans" olarak açıklanabileceğini ifade ediyorlar...

Bu Kaza Şaka Kaldırmaz...


Valencia'daki yarışın ilk saniyelerinde yedi sıra birden geriye düşmüştü Mark Webber...

O an, yarışın en can sıkıcı anını yaşadığını düşünmüş olabilir...

Ama 9. turda öyle bir kaza atlattı ki, ekranları karşısından yarışı takip edenlerin yüreği ağzına geldi.

Lotus pilotu Heiki Kovalainen'nin üzerinden takla atan Avustralyalı pilot, son hızla bariyerlerde buldu kendini... F1 otomobillerinin güvenliği sayesinde ise yara almadan aracından çıkabildi...

27 Haziran 2010 Pazar

Vettel Avrupa'nın Zirvesinde...


Red Bull pilotu Sebastian Vettel, ilk sıradan başladığı yarışta pozisyonunu korumayı başardı ve ilk sırada finiş gördü.

Alman pilotu McLaren'ciler takip etti ve Hamilton ikinci, Button üçüncü oldu...

26 Haziran 2010 Cumartesi

Red Bull Geri Döndü, Hamilton Yalnız Bırakmadı


Red Bull, bu sezon yalnızca bir kez fire verse de, Valencia'da bir kez daha ilk ikiyi almayı başardı...

Hamilton'ın 3., Alonso'nun 4. olduğu sıralama turlarının en büyük sürprizi ise Michael Schumacher ve Nico Rosberg'in son bölüme kalamayarak elenmesi oldu...

25 Haziran 2010 Cuma

Alonso Hızlandı...


Valencia'daki ikinci antrenmana Ferrari'den Fernando Alonso liderlik etti.

Alonso'yu Red Bull pilotları takip etti. Sabah seansının en hızlı isimleri olan Rosberg dördüncülükte kalırken, Hamilton beşinci oldu.

Erbatur Ergenekon Lotus Garajında

"Bu hafta hepimiz yeşiliz. 500. GP'sinde antrenman turlarında Lotus garajındayız..."

"Seninle Fotoğraf Çektirebilir Miyim?"


Böylesi sevimli bir hayranı kim geri çevirebilir ki?

Formula 1'in sıcakkanlı isimlerinden Lewis Hamilton'ın hayır demeyeceğini biliyorduk zaten...

Valencia'da İddialı Maç


Valencia bu sabah iddialı bir futbol maçına sahne oldu.

Nico Rosberg'in, takım arkadaşı Michael Schumacher ile yaptığı maç eğlenceli görüntülere sahne oldu.

Rosberg Valencia'ya Hızlı Başladı


Mercedes GP'nin genç pilotu Nico Rosberg, Avrupa GP öncesinde yapılan ilk antrenmanı lider tamamladı.

F-kanalı kullanarak yaptığı 1.41.175'lik derecesi geçilemeyen Alman pilot, McLaren pilotlarının önünde yer aldı.

Ferrari'den Massa 5, Red Bull'dan Vettel 6., Webber 7. olurken Fernando Alonso 9.'lukta kaldı.

24 Haziran 2010 Perşembe

Pilotlardan Yunuslara Nezaket Ziyareti


HRT pilotları Karun Chandhok ile Bruno Senna, Valencia'daki L'Oceanografic akvaryumunda yunuslarla buluştular, bol bol fotoğraf çektirdiler...

Yunusların pilotlardan imza isteyip istemediği ise bilinmiyor...

En Yeni Değişiklikler...


İşte 23 Haziran'da yapılan Dünya Motor Sporları Konseyi toplantısından çıkan son kararlar:


1- Yeni Lastik Sponsoru Pirelli: 2011 sezonu itibariyle 3 yıl boyunca Formula 1'in tek lastik tedarikçisi Pirelli oldu.


2- Güvenlik Aracı: Yarış esnasında piste giren güvenlik aracı pite döndüğünde, hiçbir otomobil ilk güvenlik aracı çizgisini geçmeden geçiş yapamayacak. Güvenlik aracının son turda piste girmesi durumunda ise otomobillerin birbirini geçmesi yasaklandı.


3- Tehlikeli Şekilde Yavaşlayan Araçlara Ceza Geliyor: Gereksiz ve diğer otomobillere tehlike yaratacak şekilde yavaşlayan pilotlar yarış hakemlerine bildirilecek. Sıralamalarda pite dönen araçlar, pit çıkışı ve ilk güvenlik aracı çizgilerini, antrenmanlar öncesi FIA tarafından belirlenen maksimum sürenin altında geçmek zorundalar.


4- %107 Geri Dönüyor: En son 1996'da geçerli olan bu kural, sıralama turlarında, pole pozisyonu derecesinin %107'sinden daha yavaş kalan araçların yarışa katılamayacağı anlamına geliyor. Ancak olağan dışı durumlarda komiserler, en fazla bir pilotun yarışa katılmasına izin verebilecekler.


5- Pilot Tarafından Ayarlanabilir Parçalar: Pilotlar, rakiplerini geçmek için ayarlanabilir kanatları kullanabilecekler ancak belirli kısıtlamalar getiriliyor... Sistem ilk turlarda kullanılamayacak, elektronik sistemler tarafından aktive edilmesi ve pilotun önündeki araç ile 1 saniye gerisinde olması gerekecek. Fren yapıldığındaysa sistem otomatik olarak devre dışı kalacak.


6- F-Kanalı Yasaklandı: Araçların aerodinamik karakterini değiştiren F-Kanalı ve benzeri sistemler 2011 itibariyle yasaklandı.


7- Otomobiller Ağırlaşıyor: 2011 yılından itibaren minimum araç ağırlıkları 640 kg'a yükseltildi. Bu kural KERS kullanımı öngörülerek getiriliyor.


8- Pilotlar Pite Dönmek Zorunda: Kanada GP'deki sıralama turlarının sonunda Lewis Hamilton, aracında kontroller için gerekli minimum yakıt miktarını korumak adına, aracını pistte bırakmış ve bu olay tartışmalara neden olmuştu. Yeni kural, aynı sahnenin bir daha yaşanmasını engelliyor ve pilotlara, yeterli miktarda yakıtla pite dönme zorunluluğu getiriyor.


9- Ho-Pi Tung'a Geçici Lisans: Renault test pilotu, 4 yarışlık geçici süperlisans hakkını elde etti.

23 Haziran 2010 Çarşamba

22 Haziran 2010 Salı

Schumi'nin Gizli Günlüğü...



Michael Schumacher'in gizli günlüğünü bir kez daha ele geçirdik ve işte son sayfasına Schumi'nin karaladıklarından küçük bir özet...

"Monaco GP'de çok eğlendim. Bundan böyle El Gloomio diye sesleneceğim biri de bana bu eğlencede eşlik etti. Kim mi bu El Gloomio? İşte size bu kişinin kim olduğuyla ilgili bir ipucu; siyah elektrik bantlarından yapılmış gibi kaşları var....

Monaco'daki yarışta benim için en fazla ön plana çıkan olaydı, son virajda Fernando'yu geçişim. O bu konuda çok istekli davranmasa da yanından geçip gittim ve böylece El Gloomio lakabını hak etmiş oldu. Yarıştan sonra puanlarım silindiyse n'olmuş? Biri bana 'Üzüldün mü' diye sordu, niye ki? Dağlar, yanındaki kayalardan biri ufalandı diye ağlar mı?

Topladığınız puanlar sizi muhteşem bir pilot yapmaz. Söz gelimi David Coulthard diğer tüm İngiliz pilotlardan daha fazla puan toplamıştı. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir. Açıkçası, Monaco GP sonrası kaç puan aldığımın gerçekten bir anlamı yoktu benim için...

Türkiye iyiydi, en azından Nico'nun önünde finiş görmeyi başardım.

Ama Kanada kesinlikle benim açımdan çok eğlenceli geçti.

Pistlerdeki genç aslanlarla mücadele etmek her zaman keyifli olmuştur, hatta bu genç Polonyalıyla da... F1'deki ilk senelerimde hemen her büyük pilotla kaza yaptım - Ayrton ve Nigel gibi- ve bana bir zararı olmamıştı.

Kubica'nın tek kazasını benimle yapmış olmasına şaşırdım aslında çünkü yarış esnasında bisiklet üzerinde kalmış balıklar gibi bakıyordu etrafına. Aklı başında kimse The Schum'u lastiklerini çimenin üzerinde bırakarak geçmeye çalışmaz. Kanıt isterseniz, Adrian (Sutil)'ın önünde, süpermarketin dolu otoparkından çıkmaya çalışan kadın sürücüler gibi pit yoluna yönelmesini gösterebilirim.

Yarışın ilerleyen bölümlerinde ise Felipe (Massa)'nin atağı ile karşılaştım. Büyük bir hata yapıp atağa dışarıdan ve düzlüğün sonunda kalkıştı. Bir an için onu soldan yaklaşırken gördüm ama... Alo?! Burası benim frenlere erken asıldığım tek nokta... Ben, savunmasız ve korkmuş küçük bir kedi yavrusu gibi kalmışken, manşetlerde "Düşüncesiz Schumi Ferrari'yi Sabote Etti"leri görmek sürpriz oldu...

Yine de, Felipe ile yaşadığım temas yüzünden ne kadar üzgün olduğumu göstermek ve Maranello'daki dostlarıma selam göndermek için, bir İtalyan şakası ile bitiriyorum.

Soru: Kauçuk ayak parmağı olan İtalyan'a ne denir?
(What do you call an Italian with a rubber toe?)

Cevap: Roberto.

Sevgiler,

Schumi"

21 Haziran 2010 Pazartesi

Brawn GP ile Jenson Button Anlaştı...


Geçen sezonu, Brawn GP takımı ile şampiyon tamamlayan Jenson Button'ın eski takımına dava açtığı ortaya çıktı...
İngiliz Daily Mail gazetesinde yer alan habere göre, Button, takım ile pilot arasında yapılan sözleşmede yer alan, şampiyon olduğu taktirde araçlardan birinin kendisine verileceği maddesinin yerine getirilmemesi sebebiyle, konuyu Londra Yüksek Mahkemesi'ne taşımış.
Haberde, davanın açılmasının ardından Brawn GP takımının ekonomik nedenlerden dolayı bu maddeyi uygulayamacağını ancak model versiyonunun kendisi için üretilebileceğini belirttiği ancak Button'ın bu öneriyi "Aynı özel ve benzersizlik duygusuna sahip olamayacağı" gerekçesiyle reddettiği ifade ediliyor.
Konuyu mahkemeye taşımak istemeyen Brawn GP takımının İngiliz pilota 2009 model araçlardan birini teslim edeceğini bildirmesinin ardından Button davadan vazgeçmeye karar vermiş.
Daily Mail gazetesi, otomobilin 1 milyon sterlin değerinde olduğu yazıyor.

20 Haziran 2010 Pazar

Chandhok, Alonso'dan Özür Dileyecek

Montreal'deki yarışın son bölümünde, HRT pilotu Karun Chandhok'a tur bindirmesi esnasında, Ferrari pilotu Fernando Alonso'nun yavaşlamak zorunda kalmasıyla birlikte, yeni takımların hızı bir kez daha tartışılmaya başlanmıştı.

Ferrari patronu Montezemolo, konuyla ilgili açıklamalarında "GP2 seviyesinde mücadele eden araçlar" ifadesini bile kullanmıştı.

Takımlar arasındaki açıklama savaşı süredursun, Hintli pilot Karun Chandhok, yaşananlardan dolayı üzüntülü olduğunu söyleyerek az da olsa ortamı yumuşattı.

Kanada GP sonrası Alonso ile görüşme imkanı bulamadığını belirten Chandhok, "Valencia'da Fernando ile bir araya gelip kendisinden mutlaka özür dileyeceğim" dedi...