24 Haziran 2010 Perşembe

En Yeni Değişiklikler...


İşte 23 Haziran'da yapılan Dünya Motor Sporları Konseyi toplantısından çıkan son kararlar:


1- Yeni Lastik Sponsoru Pirelli: 2011 sezonu itibariyle 3 yıl boyunca Formula 1'in tek lastik tedarikçisi Pirelli oldu.


2- Güvenlik Aracı: Yarış esnasında piste giren güvenlik aracı pite döndüğünde, hiçbir otomobil ilk güvenlik aracı çizgisini geçmeden geçiş yapamayacak. Güvenlik aracının son turda piste girmesi durumunda ise otomobillerin birbirini geçmesi yasaklandı.


3- Tehlikeli Şekilde Yavaşlayan Araçlara Ceza Geliyor: Gereksiz ve diğer otomobillere tehlike yaratacak şekilde yavaşlayan pilotlar yarış hakemlerine bildirilecek. Sıralamalarda pite dönen araçlar, pit çıkışı ve ilk güvenlik aracı çizgilerini, antrenmanlar öncesi FIA tarafından belirlenen maksimum sürenin altında geçmek zorundalar.


4- %107 Geri Dönüyor: En son 1996'da geçerli olan bu kural, sıralama turlarında, pole pozisyonu derecesinin %107'sinden daha yavaş kalan araçların yarışa katılamayacağı anlamına geliyor. Ancak olağan dışı durumlarda komiserler, en fazla bir pilotun yarışa katılmasına izin verebilecekler.


5- Pilot Tarafından Ayarlanabilir Parçalar: Pilotlar, rakiplerini geçmek için ayarlanabilir kanatları kullanabilecekler ancak belirli kısıtlamalar getiriliyor... Sistem ilk turlarda kullanılamayacak, elektronik sistemler tarafından aktive edilmesi ve pilotun önündeki araç ile 1 saniye gerisinde olması gerekecek. Fren yapıldığındaysa sistem otomatik olarak devre dışı kalacak.


6- F-Kanalı Yasaklandı: Araçların aerodinamik karakterini değiştiren F-Kanalı ve benzeri sistemler 2011 itibariyle yasaklandı.


7- Otomobiller Ağırlaşıyor: 2011 yılından itibaren minimum araç ağırlıkları 640 kg'a yükseltildi. Bu kural KERS kullanımı öngörülerek getiriliyor.


8- Pilotlar Pite Dönmek Zorunda: Kanada GP'deki sıralama turlarının sonunda Lewis Hamilton, aracında kontroller için gerekli minimum yakıt miktarını korumak adına, aracını pistte bırakmış ve bu olay tartışmalara neden olmuştu. Yeni kural, aynı sahnenin bir daha yaşanmasını engelliyor ve pilotlara, yeterli miktarda yakıtla pite dönme zorunluluğu getiriyor.


9- Ho-Pi Tung'a Geçici Lisans: Renault test pilotu, 4 yarışlık geçici süperlisans hakkını elde etti.

1 yorum:

  1. Ufak bir not; %107 kuralında, komiserler en fazla bir pilota yarışma katılma hakkı vermiyorlar, daha fazla pilota da verebilirler. Ama birden fazla pilota yarışa katılma izni verdikleri durumda gridin sıralamasını da komiserler yapıyor oluyor

    YanıtlaSil