Red Bull'un deneyimli pilotu Mark Webber, Türkiye GP öncesi Avustralya'daki evinde dinleniyor...
Hafta içi uzun bir yolculukla İstanbul'a gelecek olan Webber, köpekleriyle birlikte evinde keyif yapıyor...
Red Bull'un deneyimli pilotu Mark Webber, Türkiye GP öncesi Avustralya'daki evinde dinleniyor...
Hafta içi uzun bir yolculukla İstanbul'a gelecek olan Webber, köpekleriyle birlikte evinde keyif yapıyor...
İstanbul Ticaret Odası Başkanı Murat Yalçıntaş, dünyanın önde gelen Formula 1 haber kuruluşu Autosport’a konuştu ve “Türkiye GP için henüz kapılar kapanmadı” dedi.
Daha önce Twitter hesabı üzerinden yaptığı, İstanbul için anlaşma yenilemenin zor göründüğüne dair görüşünü paylaşan Yalçıntaş, Autosport muhabirine yaptığı açıklamada, “Bu yıl Türkiye GP’nin devam edip etmeyeceği ile ilgili karar verilmesi gerekiyor. Henüz ortada verilmiş bir karar yok ve ne F1 Yönetimi ne de Türkiye Hükümeti resmi bir açıklamada bulunmadılar” dedi.
Anlaşmanın önündeki tek engelin, Bernie Ecclestone’un talep ettiği 26,5 milyon dolar olduğunu ifade eden Yalçıntaş, hükümetin bu rakama henüz bir yanıt vermediğini dile getirdi.
Türkiye GP için resmi kararın Ağustos-Eylül 2011’de verilebileceğini belirten Murat Yalçıntaş, “Yine de bu kesin bir tarih değil, yalnızca öngörü” dedi.
Yalçıntaş, “F1’i organizasyonu Türkiye için önemli bir tanıtım ve ekonomik gelir imkanı. Ancak ülke ekonomimiz bu organizasyona bağımlı değil. Son 30 yılda dünya çapında pek çok önemli organizasyona ev sahipliği yaptık. Formula 1 de bunlardan biri. Böylesi önemli bir organizasyonun bir parçası olmanın öneminin farkındayız. Yarış döneminde Avrupa’nın pek çok ülkesinden insanlar İstanbul’a geliyorlar. Ancak gerçek anlamda Formula 1 ekonomisinden bahsedemeyiz” ifadelerini kullandı.
İngiliz Daily Mail gazetesinde yer alan habere göre Libya Hükümeti ile McLaren arasında reklam anlaşması için ön görüşme yapıldı.
Jonathan Mcevoy tarafından kaleme alınan makaleye göre, Libya Turizm Bakanlığı Konsorsiyum'un, McLaren ile 25 milyon pound değerinde bir sponsorluk anlaşması görüşmesi yaptığı belirtiliyor ve paketin içinde MP4-26'nın üzerinde "Libya'ya Gelin" (Visit Libya) ibaresinin bulunması da var.
Haberde, McLaren yönetiminin, Libya hükümetinde bu anlaşma ile ilgilenen, Kaddafi'nin oğlu Sait'e aracın sponsorluk anlaşması sonrası nasıl görüneceğine dair bir taslak çizim de gönderdiği ve Sait Kaddafi'nin Woking'deki fabrikaya davet edildiği belirtiliyor.
Makalede McLaren'den bir yetkilinin, "Libya Konsorsiyumu'na anlaşma sonrası otomobilin görünümünün taslak çizimini gönderdik. Ancak iki taraf yetkilieri bu konu üzerine bir araya gelmediler ve henüz anlaşma noktasına ulaşılamadı" açıklamasına da yer verildi.
İstanbul GP'nin geleceği belirsizliğini korurken, Bernie Ecclestone'dan anlaşma çağrısı geldi.
İngiliz gazetelerinde yer alan açıklamasında Ecclestone, "Formula 1 organizasyonunun ev sahibi ülkelere katkısı büyük. Türkiye'nin takvimden çıkması büyük bir kayıp olur. Ancak henüz hiçbir şey bitmiş değil. Umarım anlaşma zemini bulabiliriz" ifadelerini kullandı.
Türkiye'nin anlaşmayı uzatıp uzatmayacağı tüm dünya medyası tarafından yakından takip ediliyor.
Yapılan yorumlarda ise ABD ve Rusya'nın takvime girebilmek için Türkiye'nin durumunun netleşmesini beklediği görüşleri savunuluyor. Her iki ülkede de pist inşaatları devam ediyor.
Red Bull takımı 2011’e yine harika bir formla başladı. Takımın şampiyon pilotu Sebastian Vettel ise, Red Bull’un bu yükselişi devam ettirmesi için Newey gibi kilit personelin aynı kalması gerektiğini dile getirdi.
Vettel, sözleşmesini 2014’e kadar uzatmasının en önemli nedenlerinden birinin Red Bull’daki ekip istikrarı olduğunu söylerken Adrian Newey için ayrı bir parantez açtı.
“Sadece Adrian için değil, bunu birçok önemli personel için istedim. Geleceğinizi planlamak zordur ve ne olacağını hiçbir zaman bilemezsiniz. Newey, takımdaki en önemli isimlerden birisi. Herkesin gözü onda ama o Red Bull’da kalmaktan çok mutlu.”
Vettel, aynı zamanda Ferrari’ye gideceği yönündeki söylentilere de yanıt verdi: “Herkes bana bu soruyu soruyor. Elbette Ferrari benim içi de bir efsane. Ama bu hemen oraya gideceğim anlamına gelmez. Bir gün orada yarışıp ismimi Ferrari pilotu olarak tarihe yazdırmak harika olur, ama henüz değil.”
Schumi'nin çok ama çok gizli günlüğünü bir kez daha ele geçirdik... Çin'deki son yarışa dair görüşlerini ve Mercedes'te kendisinin yerine kimin geçeceğini açıkladığı satırları bulduk...
İşte o günlük ve işte o pilot...
"Çin yarışından sonra Schum’un nasıl ruh halinde olmasını beklersiniz? Yerin dibinde mi yoksa bulutların üzerinde mi? Dürüst olmak gerekirse ikisi de değil ama illa birini seçmem gerekirse bulutların üzerinde olmayı tercih ederim.
Hayatımın en iyi sıralama turları değildi ama en azından takım arkadaşımın performansına bakarak aracın nasıl bir potansiyeli olduğunu görme fırsatı yakaladık. Sevgili Şişko Bodur Çörek Suratlım* bana üzerine “Schumacher – P11” yazan bir t-shirt alacakmış ki her sıralamadan sonra giyebileceğim bir t-shirtüm olsun’muş.
Yarış boyunca pek çok geçişin olması keyifliydi. Ancak Kobayashi’nin beni geçmesi bu keyifli anlara dahil değil. Çocuklarım küçükken Peter Pan çizgi filmindeki, peşindeki timsahtan bir türlü kurtulamayan Kaptan Hook karakterini çok severlerdi. Benim timsahım da Kobayashi. Benim kabusum Kamui, Fernando’nunki ise Vitaly Petrov.
Unutmadan ekleyelim, model araç üreten markaları, Jenson Button’ın Red Bull’un pit ekibinin önüne otomobilini çektiği anı ölümsüzleştireceklerini umuyorum. Ama bu model satışa çıkarsa piyasada bulamayız herhalde, Jenson hepsini alıp saklamak isteyebilir çünkü.
Çin’den çıkan bir diğer sonuç da, 2012’den sonra Schum’un yerine Mercedes’e kimin geleceğini de öğrenmiş olmamızdı. Norbert'in (Haug), Paul di Resta’yı tarif ederken kullandığı “dikkat çekici ve olağanüstü” kelimelerinin Haug’çadaki gerçek tercümesi şudur: “Di Resta’nın sözleşmesini postaya verdik”…
Türkiye’deki yarışı dört gözle bekliyorum. Üzerinde P11 yazan t-shirtü giymeyeceğime size söz veriyorum.
Sevgiler
The Schum"
*Schumi’nin otomobiline verdiği isim
30 Ekim'de ilk kez düzenlenecek olan Hindistan GP'nin yapılacağı pistin adı International Circuit oldu.
McLaren takım patronu Martin Withmarsh, Lewis Hamilton'ın Red Bull'a geçeceği dedikodularına son noktayı koydu.
İngiliz patron, "Lewis bana McLaren için yarışmaya devam etmek istediğini söyledi. Benim de onu bırakmak gibi bir niyetim yok" diye konuştu.
Kendine has tarzıyla Red Bull'a da sataşan Withmarsh, "Yüksek kafeinli içecek satan bir marka, Formula 1'de uzun soluklu bir mücadele içerisinde olabileceğine gerçekten inanıyor mu merak ediyorum. Bizim gerçek işimiz motor sporları ve her zaman şampiyon olmak için varız. Önümüzdeki 5, 10 yıl için de hedefimiz farklı olmayacak. Lewis'in McLaren'de kendisine verilen fırsatların farkına varabilecek kadar zeki olduğundan şüphem yok" dedi.
McLaren pilotları Lewis Hamilton ve Jenson Button, İngiliz takımın Hugo Boss ile işbirliğinin 30. yılını kutlamak için her yarışa özel açılan tulum tasarımı yarışmasının İstanbul ayağını kazanan ay-yıldızlı tasarım ile girdde yer alacaklar.
Yarışmanın Kanada ayağında katılım sona erdi, Silverstone için ise tasarımcıların başvuruları devam ediyor...
Bugün Ferrari pilotu Felipe Massa'nın doğumgünü...
Kendisine ailesiyle birlikte mutlu ve uzun yıllar diliyoruz...
Kendisine doğum günü hediyesi olarak gönderdiğimiz yukarıdaki fotoğrafını beğeneceğini umuyoruz...
Fernando Alonso, Ferrari resmi internet sitesindeki sayfasından taraftarlara seslendi ve İtalyan takımın geriye düşmesinin şampiyonluk yarışından uzaklaştıkları anlamına gelmediğini söyledi.
Lider Vettel ile aralarındaki 50 puanlık farkın önemsiz olduğunu belirten Alonso pek çok kez geriye düştüğü mücadelede sonradan şampiyonluğa ulaştığını hatırlatarak kendi hikayesini paylaştı:
“2006 yılında Renault’da yarışırken sezonun ilk yarısında ciddi bir puan farkıyla rakiplerimden öndeydim. Ferrari aracını geliştirdi ve önce aradaki puan farkını kapattı sonra da bitime iki yarış kala Schumacher beni geçerek şampiyonluğa ulaştı. Ferrari bunu yeniden başarabilecek bir takım. Maranello’daki tüm ekip şampiyonluk mücadelesine dönebileceğimize inanıyor. Ben de takımıma güveniyorum”
Ferrari’nin dördüncü yarışın yapılacağı İstanbul GP öncesi performansının yetersiz olduğunu kabul eden İspanyol pilot, “Bu gidişi mutlaka değiştirecek ve gelişim göstereceğiz” dedi.
Şubat ayında geçirdiği kazanın ardından 1 haftadır İtalya’daki Santa Corona Hastanesi’nde tedavi gören Robert Kubica taburcu oldu.
Tedavisine rehabilitasyon ile devam edilecek olan Kubica doktorlar tarafından sürekli kontrol altında tutulmaya devam edecek.
Rehabilitasyon sürecinin gidişatına göre yavaş yavaş antrenmanlara başlayabileceği açıklanan Robert Kubica’nın pistlere ne zaman dönebileceği ise yaz ortasında doğru belli olacak.
Polonyalı pilotun doktorlarından Ceccarelli, “Kubica’nin iyileşme hızı çok iyi ancak vücudunun kendini toparlayabilmesi için gereken doğal süreci beklemek zorundayız. Rehabilitasyon süresince kendisini ameliyat eden doktorların kontrol altında olacak. Özel bir program uygulayacağız ve özellikle sağ ayağını çalıştıracak özel bir koşu bandı kullanacağız” diye konuştu.
DHL, Formula 1 Türkiye GP'nin 2011 yarışı için isim sponsoru oldu.
Anlaşmanın yalnızca 2011 için yapıldığı açıklandı.
Geleceği henüz belli olmayan Türkiye Grand Prix'sinin ve İstanbul Park'ın kaderinin belirleneceği bu çok önemli hafta sonu, dünyanın dört bir yanındaki medya kuruluşları tarafından DHL ismi ile birlikte anılacak...
Elif Bekfelavi ve Tayfun Bayburt'tan çok özel Nick Heidfeld röportajı...
Bu röportaj ve çok daha fazlası 22 Nisan Cuma günü TRT Spor'da F1 Magazin'de...
2011'de Formula 1 büyük yeniliklerle başladı.
Alman pilot Nico Rosberg'e göre bu yenilikler arasında en iyi fikir DRS (Hareketli Arka Kanat).
"2011'deki yarışlar için sıkıcı demek mümkün değil. DRS kesinlikle harika bir fikir. Artık çok daha fazla geçiş var ve izleyiciler için yarışların heyecan düzeyi inanılmaz derecede arttı. DRS'yi yeterli bulmayanlar için Pirelli var. Bazıları lastikleri eleştiriyor olsa da bence Pirelli Formula 1'e yepyeni bir heyecan kattı"
Ferrari takım patronu Stefano Domenicali ise DRS'ye temkinli yaklaşıyor:
"Sistemin doğru çalışması ve verimli olabilmesi için pek çok değişkenin aynı anda işlemesi gerekiyor. DRS için belirlenen başlangıç/bitiş noktaları, sistemin aktif olduğu anda lastiklerin aşınma durumu ve hamuru gibi bir çok değişkene karşı verdiği tepki çok farklı. DRS'nin başarılı olabilmesi için biraz daha üzerinde çalışmak gerekiyor."
Erbatur Ergenekon ve Tayfun Bayburt Çin'de Lewis Hamilton ile çok özel bir röportaj yaptılar...
Bu röportaj ve çok daha fazlası 22 Nisan Cuma günü TRT Spor'da F1 Magazin'de...
Kış testlerinde harikalar yaratan Ferrari 150th Italia, sezonun ilk üç yarışında beklentilerin o kadar altında kaldı ki, takım karıştı.
Şampiyonluğun en büyük adayı olması beklenen Fernando Alonso'nun henüz podyum dahi görememiş olması, sıralamalarda iki Ferrari pilotunun rakiplerinin gerisinde kalması ve ilk uzakdoğu seferinde yaşanan hayal kırıklıkları, İtalyan takımda huzursuzluk yarattı.
Takımın sahibi Montezemolo, "Ferrari, rakipleriyle rekabet edemeyen bir takım olamaz ve olmamalı. Şu an çok hassas bir dönemdeyiz. Mühendislerimizin, çok kısa bir sürede otomobilin performansını artırmak ve Ferrari'yi yeniden zirveye taşıyacak kararlılıkla ve bilgiyle, kapisitelerinin üzerine çıkarak çalışacaklarından şüphem yok" ifadeleriyle ilk ultimatomu göndermişti.
Montezemolo'nun açıklaması, Formula 1 çevrelerinde, "Ferrari'de bazı kelleler uçmak üzere. İstanbul GP'deki performans bazı isimlerin kariyerini belirleyecek noktaya getirebilir" yorumlarına neden oldu.
Söylentiler, Ferrari mühendislerinin yoğun baskı altına Türkiye'ye geleceğini ve ilk üç yarışa benzer bir sonuç alındığı taktirde takımın yeniden yapılanmaya gideceği yönünde...
Öte yandan takım patronu Stefano Domenicali, İstanbul'a kadar sorunların çözülemeyeceğini, zamana ihtiyaçları olduğunu söylüyor.
Domenicali, "Otomobilin pistteki reaksiyonu ile rüzgar tüneli sonuçlarının uyuşmamasını en büyük sorunumuz. Otomobil sahip olduğu potansiyeli piste yansıtamıyor. İstanbul'a kadar 3 haftalık bir zamanımız var ve bu süre sorunu çözmek için yeterli olmayabilir. Çünkü henüz sorunun tam olarak neden kaynaklandığını anlayabilmiş değiliz. Problemi tamamen ortadan kaldıramasak bile kısa vadede rakiplere yaklaşmanın bir yolunu bulmalıyız ama açıkçası İstanbul Park'ta bir mucize beklemiyorum" diye konuştu.
Eleştirilen isimlerden biri de kuşkusuz Fernando Alonso...
Farklı ülkelerden gazetelerde, Alonso'nun "motivasyonsuz", "savaşçılıktan uzak", "kazanacak bir ruh haline sahip değil" yorumları yer alırken, menajeri Flavio Briatore, "Fernando her zaman kazanmak için yarışır. Alonso'nun gerilerde kalmasının nedeni Ferrari'nin yenilenme konusunda yetersiz kalması ama o İtalyan takımda kalmak istiyor. Fernando için Ferrari'nin anlamı büyük. Rekabetçi bir otomobil ile Alonso kazanmaya başlayacaktır" diyor...
Geçtiğimiz yıl reserv pilot olarak katıldığı Force India ile 2011'de yarışmaya başlayan Paul di Resta, henüz 3 yarış geride kalmışken övgüleri toplamaya başladı.
Avustralya'da otomobilin kurallara uymayan kanadı yüzünden diskalifiye edilerek ilk puanlarını hanesine yazdıramayan İskoç pilot, Mercedes'in dikkatinden kaçmadı.
Mercedes Motor Sporları Direktörü Norbert Haug, Di Resta'nın ilk sezonunda "sıradışı" bir performans ortaya koyduğunu dile getirerek, "Daha üçüncü yarışında gridde 8. sırayı almayı başarması oldukça etkileyici" ifadelerini kullandı.
Sezona fırtına gibi başlayan son şampiyon Sebastian Vettel, Çin’de üçüncü yarışta McLaren pilotu Lewis Hamilton’a karşı koyamadı.
İngiliz pilot Lewis Hamilton, bu sezon yarış kazanan ikinci pilot oldu.
İlk olarak startta yer kaybederek iki McLaren pilotuna birden geçilen Vettel, ikinci pit-stoplar sonrası liderliğe yükseldi ancak İngiliz pilotlar son şampiyonun peşini bırakmadı. Bitime 5 tur kala, lastikleri aşınan Vettel, kendisinden bir fazla lastik değişikliğine giden Hamilton’ın ataklarına karşı koyamayarak ikinciliğe geriledi. Bu esnada Vettel’in takım telsizinin bozulması sonucu yarış mühendisleri ile iletişimi kesilmesi Alman pilot adına işlerin kötüleşmesine neden oldu.
Üçüncülük ise muhteşem bir yarış çıkartarak, 18.’lükten podyuma tırmanan Mark Webber’in oldu. Jenson Button ise dördüncü sırada kaldı.
Yarışta bir ara liderliğe kadar yükselen bir başka isim olan Mercedes pilotu Nico Rosberg beşinci sırada finiş gördü.
Ferrari pilotları Felipe Massa ve Fernando Alonso 6 ve 7. sıralarda yarışı tamamladılar.
Çin’de finiş göremeyen tek pilot Toro Rosso pilotu Jaime Algersuari oldu. Startta lastiklerle ilgili sorun yaşadığı sinyallerini veren Algersuari, 12. turda sağ ön lastiğinin yerinden fırlaması sonrası yarışa erken veda etti.
Formula 1’de bir sonraki yarış 6-8 Mayıs tarihlerinde İstanbul Park’ta yapılacak.
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1sa36:58.226
2. Vettel Red Bull-Renault + 5.198
3. Webber Red Bull-Renault + 7.555
4. Button McLaren-Mercedes + 10.000
5. Rosberg Mercedes + 13.448
6. Massa Ferrari + 15.840
7. Alonso Ferrari + 30.622
8. Schumacher Mercedes + 31.206
9. Petrov Renault + 57.404
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:03.273
11. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.757
12. Heidfeld Renault + 1:12.739
13. Barrichello Williams-Cosworth + 1:30.189
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:30.671
15. Sutil Force India-Mercedes + 1 tur
16. Kovalainen Lotus-Renault + 1 tur
17. Perez Sauber-Ferrari + 1 tur
18. Maldonado Williams-Cosworth + 1 tur
19. Trulli Lotus-Renault + 1 tur
20. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 tur
21. Glock Virgin-Cosworth + 2 tur
22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 tur
23. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 tur
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari yarış dışı
McLaren pilotu Jenson Button, Sebastian Vettel'in Çin GP sıralama turlarında yakaladığı hız karşısında şaşkındı...
Button, "Son bölümdeki heyecanla birlikte pole pozisyonunu alabileceğinize inanırsınız. Ancak Vettel'in son bölümdeki hızı inanılmazdı. Q2'de Vettel'i geçmek mümkün görünüyordu dolayısıyla iki set lastikle piste çıkmaya karar verdik. Sebastian'ın derecesini gördüğümdeyse aslında sadece ikincilik için mücadele ettiğimizi anladım. İyi bir gün geçirdik. Açıkçası daha iyisini yapmanın mümkün olmadığını düşünüyorum" dedi.
Sebastian Vettel'in sıralama turlarındaki hızına yarışta da ulaşması halinde yarışmanın mümkün olmayacağını belirten İngiliz pilot, "Eğer aramızdaki farkı 0.4 saniyede tutabilirsek, KERS ile birlikte ona baskı yapmak söz konusu olabilir" diye konuştu.