15 Şubat 2011 Salı

Vettel: "Testlerdeki Hız Belirleyici Değil"


Son şampiyon Sebastian Vettel, Valencia ve Jerez'deki testlerde rakiplerinden daha yavaş kaldıkları yorumlarına katılmadığını söyledi.

Alman pilot, "Değişik stratejiler, lastik hamurları ve yakıt yükleri ile testler yapıyoruz. Geride kalan iki testte yaptığımız zaman dereceleri ile rakiplerimizin gerisinde mi yoksa ilerisinde mi olduğumuzu göremeyiz" dedi.

Her günün sonunda rakiplerinin elde ettikleri zaman derecelerine baktıklarını ancak bu veriyi doğru şekilde değerlendirmenin kendileri için de mümkün olmadığını söyleyen Vettel, "Yeni sistemler kullanıyoruz, KERS ve arka kanatlar gibi. Ayrıca lastikleri tanımaya çalışıyoruz. Bizim için şu an önemli olan hengi koşullarda otomobilin nasıl tepki verdiği" diye konuştu.

Alonso: "Yorum Yapmak İçin Erken"


Ferrari pilotu Fernando Alonso, arka kanatların yarışlardaki performansı nasıl etkileyeceğine dair yorum yapmak için henüz erken olduğu görüşünde.

Kanatları yarış koşullarına uygun olarak denediklerini belirten İspanyol pilot, sistemin geçişi kolaylaştırıp kolaylaştırmayacağını şimdilik değerlendirmenin güç olduğunu söyledi.

"Kanatlarla ilgili şimdiye dek en küçük bir sorun bile yaşamadık. Ancak sizinle benzer bir performansta yarışan önünüzdeki otomobili geçmek, arka kanatlar çalışırken bile zor olacak gibi görünüyor. FIA'nın 600 metre kuralı ile sistem nasıl bir geçiş performansı gösterecek henüz bilemiyoruz"

Alonso, arka kanat ve KERS'in dönüşüne rağmen bu sezon en büyük değişimin Pirelli lastikler olacağını belirtti ve ekledi: "Değişik pit stop stratejilerini denemeliyiz. Değişik hamurdaki lastiklerle uzun turlar atabildik ancak Bahreyn'deki hava sıcaklığının lastikleri nasıl etkileyeceğini görmeliyiz"

Jerez İçin Ne Dediler?


Formula 1 dünyasının önde gelen internet sitelerinde Jerez testlerinde takımların performanslarıyla ilgili yer alan yorumları sizin için derledik...

F1 yorumcuları, testlerde elde edilen hız derecelerinin önemli olmadığını vurguluyorlar ve Bahreyn'deki ilk yarışlara kadar otomobil geliştirmelerinin devam edeceğini hatırlatıyorlar...


Peki hangi takım için ne diyorlar?

Red Bull: RB7’nin virajlara girişi ve yol tutuşu etkileyici. Red Bull en hızlı takım olmasa da arka kanatların kullanımı konusunda en rahat görünen takım.

Ferrari: Alonso çok kuvvetli görünüyor. Pistte uzun ve zaman dereceleri açısından istikrarlı turlar attı. Massa ise taraftarlarına geçen seneki hayal kırıklığı yaşatmayacak gibi.

McLaren: 2011 otomobilinin lansmanını geç yapmasına rağmen Jerez’deki testler pistte kısıtlı süre kaldılar. Yeni araç Pirelli lastikler ile daha fazla tur atmalıydı.

Renault: Jerez, Kubica’nın yerine kimin geçeceğine odaklıydı. Senna ile Heidfeld’i karşılaştırmak, Kubica ile Petruv’u karşılaştırmak gibi. Doğru ismin kim olduğunu görmek için detaylara inmeye gerek yok.

Mercedes: Yeni otomobil, direksiyonun Michael Schumacher varken hızlanıyor. Nico Rosberg’le ise garajda daha fazla kalıyor. Schumacher 112 ve 114 tur boyunca sorunsuz pistte kalabildi. Aynı şeyi Rosberg için söylemek mümkün değil.

Williams: Geçen seneki gibi bir görüntü çiziyorlar. Testlerde hızlı, yarışlarda geride. Bu sezon da çok fazla bir şey değişmemiş gibi.

Force India: Dayanıklılık ve hız konusunda güven vermiyor.

Team Lotus: Parıldadıkları söylenemez ama orta sıralar için savaşabilecek bir görüntü çiziyorlar.

Sauber: 2010’dan çok daha iyi bir görüntüdeler. Kobayashi geçen sezondan kazandığı deneyimleri sayesinde etkili bir sezon geçirebilir.

14 Şubat 2011 Pazartesi

Pistte En Fazla Kalan Takım Ferrari

Şubat ayı itibariyle kış tesleri başladı, Valencia ve Jerez'de ilk testler tamamlandı.

Takımlar şimdiye dek toplam 7 günü pistte geçirdiler.

Peki en fazla pistte kalan takım hangisi?

Ferrari pilotları 7 günde Valencia'da 280, Jerez'de 463 olmak üzere toplam 743 tur attı.

Son takımlar şampiyonu Red Bull ise Valencia'da 258, Jerez'de ise 395, toplamda 653 tur pistte kaldılar.

Üçüncü sırada toplam 533 tur ile Mercedes var. Valencia'da 119, Jerez'de 339 tur...

McLaren bu takımları toplam 513 tur ile takip ediyor. Valencia'daki 280 turun 2010 aracının geliştirilmiş versiyonu, Jerez'deki 233 turun 2011 aracıyla atıldığını hatırlatalım.

Beşinci takım Lotus Renault F1. R31, Valencia'da 228, Jerez'de 276, toplamda 504 tur tamamladı.

Bir sonraki test Barcelona'da, 18-21 Şubat tarihlerinde yapılacak.

Heidfeld R31'e Koşuyor


Lotus Renault F1 takımının Kubica'nın yokluğunda sezona kiminle başlayacağı sorusu cevaba çok yaklaştı.

Kubica'dan gelen kaza haberi sonrası, takıma bu sezon başında reserv pilot olarak katılan, efsane pilot Ayrton Senna'nın yeğeni Bruno Senna'nın R31'in kokpitine geçmeye yakın olduğu söylenmişti.

Bu söylentinin kaynağı ise, kazadan birkaç gün önce, takım patronu Eric Boullier'in yaptığı "Reserv pilotlarımız arasında en formdaki isim Senna" açıklamasıydı.

Formula 1 takımlarının son dönemde pilotlarıyla yaşadıkları sıkıntılı durumlarda akla gelen ilk isimlerden biri olan Nick Heidfeld'in adı da sıkça tekrarlanıyordu.

Jerez'deki teslerde bu iki pilot ile piste çıkan Lotus Renault, gün lideri olan Heidfeld ve beklentilerin çok üzerinde bir performans gösteren Bruno Senna'nın form durumundan memnun kalmasına rağmen ibre Heidfeld'e doğru döndü.

Üçüncü gün piste çıksa da ilk günden itibaren garajda takımla birlikte yer alan ve son güne dek otomobil üzerinde çalışıp pit duvarında Senna'dan gelen verileri inceleyen Heidfeld'in, karşısına çıkan bu şansı çok iyi değerlendirmek için elinden geleni yaptığı konuşuluyor.

Genç Brezilyalı Senna ise, söylentilerin aksine, Kubica'nın yerine geçmeyi beklemediğini söyledi.

Takımın deneyimli bir pilot arayışında olmasını haklı bulduğunu belirten Bruno Senna, "R31 ile piste çıkma şansı bulduğum için memnunum. Pilotların ihtiyacı olan da tam olarak budur. Takım olarak içinde bulunduğumuz bu çok şanssız dönemde elime az bulunur bir fırsat geçti ve ekibe katkı yapma imkanı buldum. Takım yöneticilerimiz neye ihtiyaçları olduğunu ve bunun nasıl giderileceğine karar verecekler. Robert Kubica'nın yerine deneyimli bir pilotu geçirmek istemekte çok haklılar" dedi.

Kubica İkinci Ameliyatı Atlattı


İtalya'daki ralli yarışında geçirdiği kazadan bir hafta sonra ikinci kez ameliyata alınan Robert Kubica'nın durumunun iyi olduğu açıklandı.

Kazadan birkaç saat sonra ağır durumdaki sağ elinden 7 saatlik bir ameliyat olan Kubica'nın ikinci ameliyatı da oldukça uzun sürdü.

Tek bir operasyonla sağ ayağından, sağ omzundan ve sağ dirseğinden 9 saat süren bir ameliyat olan Kubica'nın kolundan bir operasyon daha geçirmesi gerekebileceği açıklandı.

Ameliyatı gerçekleştiren cerrahlardan Dr. Francesca Lanza, Kubica'nın dirseğine platin yerleştirildiğini, kolun üst bölümdeki içeriden yapılacak müdahalelerin tamamlandığını ancak dışarıdan bir ameliyat daha gerçekleştirilmesi gerebileceğini söyledi.

13 Şubat 2011 Pazar

Jerez'de 4. Gün




Jerez testlerinin en hızlı derecesi son gün geldi ve imza pek beklenmeyen bir isme aitti; Williams'ın deneyimli pilotu Rubens Barrichello. Seansın sonlarına doğru hidrolikten kaynaklanan bir sorunla karşılaşıp yolda kalsa da, Brezilyalı pilot sabah saatlerinde sekiz turluk bir serinin ilk turunda 1.19.832'lik derecesiyle Jerez'in en hızlısı oldu.

Günün ikinci hızlı ismi Sauber'den Kamui Kobayashi oldu. Sabah seansında çakıl havuzuna takılarak kırmızı bayrakları sallandıran Japon pilot, 1.20.601'lik derece elde etti.

İspanya'daki ikinci test serisini de tribünleri dolduran taraftarlarının sevgi tezahüratları eşliğinde tamamlayan Fernando Alonso, dördüncü günde de en hızlı ilk üçte yer almayı başardı. Öğleden sonra seansında dolu depo ile piste çıkan ve 115 tur ile yine en uzun süre pistte kalan İspanyol pilot üçüncü sırayı alan 1.21.074'lük zaman turunu sabah seansında attı.

Kaza geçirdikten sonra tedavisine devam edilen Robert Kubica'nın yerine sezona başlayabileceği konuşulan Bruno Senna, Lotus Renault R31 ile çıktığı testlerde iyi bir görüntü çizdi. Günün en iyi beşinci derecesini elde etmesine rağmen, efsane Ayrton Senna'nın yeğeni Bruno'nun, üçüncü gün piste çıkan Nick Heidfeld'in gölgesinde kaldığı söyleniyor.

Senna, reserv pilot olarak bu sene katıldığı Lotus Renault takımının sezona başlamak için deneyimli bir pilotu seçmek istemekte haklı olduğunu savundu.

Son şampiyon Sebastian Vettel ise Jerez'deki son günde önceki günlere kıyasla daha düşük bir performans gösterdi. Günün büyük bölümünü oldukça yüklü bir yakıt deposuyla ard arda tur atarak geçiren genç Alman pilotun attığı günün en iyi yedinci derecesi sabahın erken saatlerinde geldi.


Günün en sıkıntılı takımı ise McLaren'di. Dördüncü günde MP4-26'nın kokpitine geçen Jenson Button, 11 pilot arasında dokuzuncu en iyi dereceyi elde ederken aracın dengesi ve uzun süre pitte beklemesine neden olan mekanik problemlerden şikayetçiydi.

İşte günün sonuçları:

        Pilot              Takım                 Zaman       Fark   Tur
1. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m19.832s 103
2. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m20.601s + 0.769s 86
3. Fernando Alonso Ferrari 1m21.074s + 1.242s 115
4. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m21.213s + 1.381s 90
5. Bruno Senna Renault 1m21.400s + 1.568s 68
6. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m21.632s + 1.800s 43
7. Nico Rosberg Mercedes 1m22.103s + 2.271s 45
8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m22.222s + 2.390s 90
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m22.278s + 2.446s 70
10. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m22.985s + 3.153s 45
11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m23.111s + 3.279s 99

12 Şubat 2011 Cumartesi

Alonso'ya Sevgi Seli

İspanya'nın Jerez kentinde süren testlere Alonso hayranları damga vurdular.

Fernando Alonso'nun her fırsatta çevresini saran ve imza için uzun sıralar oluşturan hayranları sayesinde İspanyol pilot da epey moral topladı.

Jerez'de Üçüncü Gün

Robert Kubica'nın geçirdiği kaza sonrası uzun sürecek olan tedavi süreci sırasında yerini alacak pilotun kim olacağı konusu hala netleşmiş değil. Adaylardan biri olan Nick Heidfeld, üçüncü günde Jerez'deki testlerde R31'le pistteydi.

Lotus Renault ile sezona başlaması muhtemel görünen Heidfeld, günün en hızlı derecesini kaydetti. Alman pilot, R31'in geliştirmeleri konusunda ekiple birlikte çalışmaya başladığını sözlerine ekledi.

Fernando Alonso, kış testlerinin başından bu yana Ferrari F150th Italia ile güçlü bir görüntü çiziyor. Jerez'de ilk kez piste çıkan İspanyol pilot, günün en hızlı ikinci derecesini elde etti.

Ancak Ferrari adına en değerli veriler ise Alonso'nun F150th Italia ile problemsiz 580 km yapmış olması ve 19 tur arka arkaya attığı turlarda en fazla 1 saniyelik fark oluşacak kadar istikrarlı performans göstermesi oldu.

Michael Schumacher üçüncü günde en hızlı üçüncü isim oldu. Ancak Jerez'deki ilk günden itibaren yapılan dereceler arasında Schumacher'in cuma günü elde ettiği 1.20.352'lük zaman turu ilk sırada duruyor.


Son şampiyon Sebastian Vettel ve RB7 zaman dereceleri açısından altıncılıkta kalmış olsa da Ferrari'ye yakın istikrarı ile dikkat çekti.

İşte günün sıralaması:

      Pilot               Takım                   Zaman       Fark  Tur 
1. Nick Heidfeld Renault 1m20.361s 86
2. Fernando Alonso Ferrari 1m20.493s + 0.132s 131
3. Michael Schumacher Mercedes 1m21.054s + 0.693s 114
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m21.099s + 0.738s 36
5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m21.242s + 0.881s 84
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.574s + 1.213s 98
7. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m21.681s + 1.320s 92
8. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m21.711s + 1.350s 61
9. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.227s + 1.866s 99
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m22.945s + 2.584s 64
11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m25.471s + 5.110s 72

Bugün Pisttekiler


Jerez'de üçüncü günün pilotları:

Red Bull Sebastian Vettel

McLaren
Lewis Hamilton

Ferrari Fernando Alonso

Mercedes Nico Rosberg

Lotus Renault GP Nick Heidfeld

Williams Rubens Barrichello

Force India Paul di Resta

Sauber Kamui Kobayashi

Toro Rosso Sébastien Buemi

Team Lotus Heikki Kovalainen

Hispania Katılmıyor

Virgin Jérôme d'Ambrosio

Jerez'de İkinci Gün

Jerez'de ikinci günün en hızlı ismi Michael Schumacher oldu. Ancak zaman derecelerini stabil hale getirebilmek için epey uğraşması gerekti.

Felipe Massa ikinici sırada kaldı ancak takım günü dolu depo ile yapılan testlere ayırdıklarını açıkladı. Brezilyalı pilot günün en fazla tur atan ismiydi.

Jenson Button ve McLaren takımı sabah saatlerinde sistem kontrolleri ve ayarlarla geçirseler de İngiliz pilot öğleden sonra pistte bol bol vakit geçirdi.

Mark Webber zaman dereceleri açısından beşincilikte kalsa da 1 dakika 24 saniye seviyesinde 19 tur atarak RB7'nin potansiyelini ortaya koymayı başardı.

İşte günün dereceleri

          Pilot            Araç                  Zaman      Fark    Tur
1. Michael Schumacher Mercedes 1m20.352s 112
2. Felipe Massa Ferrari 1m20.413s + 0.061s 116
3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m21.009s + 0.657s 69
4. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m21.214s + 0.862s 72
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m21.613s + 1.261s 113
6. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m21.780s + 1.428s 73
7. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m21.857s + 1.505s 56
8. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m22.208s + 1.856s 57
9. Vitaly Petrov Renault 1m22.493s + 2.141s 65
10. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m22.591s + 2.239s 38
11. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m23.216s + 2.864s 40

11 Şubat 2011 Cuma

"Daha Güçlü Döneceğim"


İtalya'da geçirdiği kaza sonrasında ilk kez medyaya konuşan Robert Kubica, çok daha güçlü bir şekilde pistlere geri döneceğini söyledi.

"2007'de Kanada'da geçirdiğim kaza sonrası zihnen çok daha iyi bir pilot olarak geri dönmüştüm. Bu sefer de aynısını başaracağım" diye konuşan Polonyalı pilot, amacının 2011'de piste çıkmak olduğunu belirtti.

Kubica, La Gazette de la Sport'a verdiği röportajda "F1 pilotu olmak yalnızca gaza basıp fren yapmak değildir. Zihninin %80'ini piste yansıtan bir pilotla %95'i yansıtan arasında motivasyon ve yapabileceklerinde fark olur" dedi.

"Uygulanan tedavi kesinlikle çok etkili oluyor. Vücudumun iyileşmek için ihtiyaç duyduğu zamanı olabildiğince kısaltmak ve hızlı iyileşmek istiyorum. Sağ elimin parmaklarını ve kolumu oynatabiliyorum, hissedebiliyorum" ifadelerini kullanan Kubica, yakında ikinci kez ameliyata girmek için kandini hazır hissettiğini dile getirdi.

Kubica, kazaya dair hiçbir şey hatırlamadığını ve gözlerini hastanede açtığında olan biteni menajerinden öğrendiğini söyledi ve "Olanlar için çok üzgünüm. Yaşanmaması gerekiyordu. O yarışa katılmayıp evde oturduğum yerden pişmanlık duyabildim, şimdi ise bu yatakta yatmak zorundayım. Rallilere katılmamla ilgili insanların farklı fikirleri olduğunu tahmin edebiliyorum ancak şunu söylemeliyim; ralli sadece tutku değil, F1 için mükemmel bir antrenmandı. Bundan sonra devam edip etmeyeceğime dair bir şey söyleyemiyorum" diye konuştu.

Kubica'nın menajeri ise kaza sonrası hastanedeki ilk anlarda neler yaşandığını şu sözlerle özetledi: "Çok kan kaybetmişti. Vücudunda yalnızca 1 litre kan kalmıştı. Doktor bana dönüp umutsuz bir şekilde 'ailesine haber verin' dedi. Hayatımın en kötü anıydı"

Jerez'de İkinci Gün


Jerez'de ikinci gün başladı.

İşte piste çıkan pilotlar:

Red Bull Mark Webber

McLaren Jenson Button

Ferrari Felipe Massa

Mercedes Michael Schumacher

Lotus Renault GP Vitaly Petrov

Williams Pastor Maldonado

Force India Adrian Sutil

Sauber Sergio Pérez

Toro Rosso Jaime Alguersuari

Team Lotus Jarno Trulli

Hispania Katılmıyor

Virgin Timo Glock

"En Az 3 Ay Yok"


Formula 1 pilotu Robert Kubica'nın tedavisi sürüyor. Polonyalı pilot sağ elinden geçirdiği ameliyatın ardından hızla iyileşmeye doğru gidiyor ve nihayet yoğun bakımdan çıkarıldı.

Sağ ayak, kol kemiği ve bileğinden ameliyat olması gereken Kubica için cuma ve pazartesi olmak üzere iki operasyon tarihi öngörülmüştü. Ancak doktorlar tek ameliyatla tüm müdahalelerin tamamlanabileceğini belirttiler. Böyle bir durumda ameliyatın en az 6-7 saat süreceği ifade ediliyor.

Renault takım patronu Eric Boullier, Kubica'nın ne zaman dönebileceğine dair net bir şey söyleyemeyeceğini dile getirdi ve ekledi: "En az 3 ay aramızda olamayacak"

Bu sürenin yalnızca kemiklerin iyileşmesi için gerektiği belirtiliyor. Sonrasında rehabilitasyona ihtiyaç duyulup duyulmayacağı öngörülemiyor. Yani Kubica'nın R31 ile yeniden ne zaman buluşabileceğine dair net bir şey söylenemiyor.

Ancak Polonyalı pilot daha henüz yoğun bakımdan çıkmış olmasına rağmen Jerez'deki testlerin verilerinin kendisine gönderilmesini istemiş.

Kubica'nın iyileşme sürecinde R31'in kime emanet edileceği de henüz belli değil. Boullier Heidfeld, Senna ve Luizzi'nin performanslarını değerlendirdiklerini söylerken Kimi Raikkonen iddialarının da doğru olmadığını belirtti.

Kenan Sofuoğlu'na Başsağlığı

Babası İrfan Basri Sofuoğlu'nın acı kaybından dolayı milli yarışçımız Kenan Sofuoğlu ve ailesine başsağlığı dileklerimizi iletiyoruz.

10 Şubat 2011 Perşembe

Onun Adı "Ferrari F150th Italia"


Ferrari'nin 2011 aracına verdiği F150 ismi ilk duyulduğunda "Ford'un kamyoneti" tepkisi ile karşılanmıştı. Ford bu isim benzerliği konusunda bir adım atacak mı atmayacak mı sorusu ise Jerez'deki testlerin ilk sabahında cevap buldu.

Marka ismi ihlali gerekçesiyle dava açan ve F150 isminin internet ve ABD sınırları içerisinde kullanılmasını yasaklamak isteyen Ford mahkemeye başvurmuştu.

Ferrari'den gelen açıklama hem geri adım hem de cevap niteliği taşıyordu.

"F150 ismi hiçbir zaman ticari bir Ferrari ürününde kullanılmamıştır ve kullanılmayacaktır. Scuderia yarış otomobillerinin isimlerinin tarihçesine bakıldığında, isimlerin daima teknik gelişim veya özel olaylardan esinlenilen rakamlar kullanılarak oluşturulduğu görülecektir. Bu yıl da, İtalya'nın birleşmesinin 150. yılı baz alınarak (F150th Italia) adı seçilmiştir."

"Scuderia Ferrari'nin Formula 1 Dünya Şampiyonsı'nda yarışmak amacıyla özel olarak üretilen yarış otomobili ile ticari amaçla üretilen yol otomobillerinden herhangi birinin karışıklığa sebep olmasının mümkün olmayacağı inancındayız. Bu nedenle Ford'un konuya yaklaşımını anlamakta güçlük çekmekteyiz."

"Bu görüşümüze rağmen, iyi niyetimizi göstermek amacıyla, Ferrari olarak bundan sonraki tüm uygulamalarımızda otomobilimizin tam ismi olan (F150th Italia)'nın kullanılacağını ve tüm materyallerde değişikliğe gidileceğini garanti ederiz."

Jerez'de İlk Gün


Jerez'de ilk günün en hızlı ismi Ferrari ile Felipe Massa oldu. İstikrarlı zaman dereceleri elde eden Brezilyalı pilot ikinci kış testlerinde pistte daha fazla sürüş gerçekleştirme şansı buldu.


Sauber'in genç pilotu Sergio Perez ise günün en hızlı ikinci ismiydi. Sabah seansında aracın yakıtı bittiği için yolda kalan ancak piste geri dönen Perez, Massa'ya yakın dereceler elde etti.


Red Bull pilotu Mark Webber, zaman dereceleri açısından üçüncülükte kalsa da ard arda attığı istikrarlı turlar ile dikkat çekti.


Dikkat çeken bir başka isim ise, geçtiğimiz yıl Red Bull'un reserv pilotu olarak görev alan, bu sezon ise Toro Rosso'ya reserv pilot olarak geçen genç Avustralyalı Daniel Ricciardo'ydu. Toro Rosso ile sezon boyunca cuma antrenmanlarına çıkacak olan Ricciardo, STR6 ile ilk kez piste çıktı.

McLaren'in 2011 aracı MP4-26 Jerez'de ilk kez piste çıktı. Kokpitte ise Lewis Hamilton vardı ve en hızlı beşinci isim oldu.

İşte günün sonuçları:
 1.  Felipe Massa       Ferrari               1.20.709
2. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1.21.483
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1.21.522
4. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1.21.755
5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1.21.914
6. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1.22.689
7. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1.23.472
8. Vitaly Petrov Renault 1.23.504
9. Nico Rosberg Mercedes 1.23.963
10. Jarno Trulli Lotus-Renault 1.24.458
11. Timo Glock Virgin-Cosworth 1.25.086
12. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1.34.968

Kubica Nasıl Sağ Çıktı?


Robert Kubica'nın 6 Şubat'ta İtalya'da geçirdiği kazanın detay fotoğrafları medyaya dağıtıldı.

Bu fotoğraf Kubica'nın şoför mahaline ait.

Akıllardaki soru ise, Polonyalı pilotun bu araçtan nasıl sağ çıktığı...

R31'in Kubica'ya Mesajı Var


Renault takımı da otomobilinde "Acil şifalar Robert" mesajını taşıyor...

Kubica'ya Müthiş Destek



Jerez'deki testlerde ilk kez piste çıkacak olan Virgin'in 2011 otomobili MVP04'ün ve Team Lotus'un T128'inin üzerinde Lehçe birer yazı...

Anlamı, "Acil şifalar Robert"...