11 Şubat 2011 Cuma

"Daha Güçlü Döneceğim"


İtalya'da geçirdiği kaza sonrasında ilk kez medyaya konuşan Robert Kubica, çok daha güçlü bir şekilde pistlere geri döneceğini söyledi.

"2007'de Kanada'da geçirdiğim kaza sonrası zihnen çok daha iyi bir pilot olarak geri dönmüştüm. Bu sefer de aynısını başaracağım" diye konuşan Polonyalı pilot, amacının 2011'de piste çıkmak olduğunu belirtti.

Kubica, La Gazette de la Sport'a verdiği röportajda "F1 pilotu olmak yalnızca gaza basıp fren yapmak değildir. Zihninin %80'ini piste yansıtan bir pilotla %95'i yansıtan arasında motivasyon ve yapabileceklerinde fark olur" dedi.

"Uygulanan tedavi kesinlikle çok etkili oluyor. Vücudumun iyileşmek için ihtiyaç duyduğu zamanı olabildiğince kısaltmak ve hızlı iyileşmek istiyorum. Sağ elimin parmaklarını ve kolumu oynatabiliyorum, hissedebiliyorum" ifadelerini kullanan Kubica, yakında ikinci kez ameliyata girmek için kandini hazır hissettiğini dile getirdi.

Kubica, kazaya dair hiçbir şey hatırlamadığını ve gözlerini hastanede açtığında olan biteni menajerinden öğrendiğini söyledi ve "Olanlar için çok üzgünüm. Yaşanmaması gerekiyordu. O yarışa katılmayıp evde oturduğum yerden pişmanlık duyabildim, şimdi ise bu yatakta yatmak zorundayım. Rallilere katılmamla ilgili insanların farklı fikirleri olduğunu tahmin edebiliyorum ancak şunu söylemeliyim; ralli sadece tutku değil, F1 için mükemmel bir antrenmandı. Bundan sonra devam edip etmeyeceğime dair bir şey söyleyemiyorum" diye konuştu.

Kubica'nın menajeri ise kaza sonrası hastanedeki ilk anlarda neler yaşandığını şu sözlerle özetledi: "Çok kan kaybetmişti. Vücudunda yalnızca 1 litre kan kalmıştı. Doktor bana dönüp umutsuz bir şekilde 'ailesine haber verin' dedi. Hayatımın en kötü anıydı"

1 yorum: