Rubens Barrichello, hareketli arka kanatların kullanımı konusunda derinlemesine ve net kurallar uygulanmaması durumunda bu yeni teknolojinin güvenlik açısından tehlike oluşturabileceğini söyledi.
“Hareketli kanatlar yalnızca uzun düzlüklerde ve geçiş yapılırken kullanılmalı. Antrenman ve sıralama turlarında hızlı virajlarda kullanılmaya kalkılırsa ciddi kazalara neden olabilir. Bu F-kanalı gibi bir teknoloji, her virajda kullanılırsa kabus haline gelebilir” ifadelerini kullanan Brezilyalı pilot, sıralama turlarında daha iyi zaman dereceleri elde etmek isteyebilecek pilotların ciddi kazalar yaşayabileceğine dikkat çekti.
KERS ve hareketli arka kanatların kullanımının pilotların yola olan konsantrasyonlarının azaltabileceğini de sözlerine ekleyen tecrübeli pilot, “Olası tehlikeleri iyi değerlendirmeli ve gereken önlemleri almalıyız” diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder