14 Ekim 2010 Perşembe

"Senna"


"İtiraf etmeliyim ki bir kez daha aşık oldum. Formula 1, uzun yıllar sonra ilk kez kalbime böylesi dokunuyordu. Japonya'da filmi izlediğim iki saat, kelimenin tam anlamıyla hipnotize olmuş haldeydim.

Gözlerimi bir an olsun ayırmadan izlediğim film boyunca, her tür duyguyu içimde hissediyordum; kahkahalarla gülmekten basit bir gülümsemeye, gurur ve heyecanla dolmaktan korku ve hüzne... Sonunda ise ruhum sarsılıyordu"...

8 Ekim'de Japonya'da vizyona giren Ayrton Senna: The Movie, Autosport dergisinde işte böyle anlatılıyor...

Filmin yapımcılarından olan ve aynı zamanda yazarlığını da yapan Manish Pandey, The New York Times'a yaptığı açıklamada, "Senna'nın ölümü üzerine bir film yapmak istemedim. Çünkü yola bu şekilde çıksaydım onun nasıl bir insan olduğunu yeterince anlatamayacaktım. Üç bölümde anlattık onu; insan olarak Ayrton Senna, bir yıldızın yükselişi ve ölümüne neden olan korkunç kaza..." diyor.

Formula 1'in tanıtım haklarını elinde bulunduran Bernie Ecclestone'un kendi arşivini açarak yapımına destek verdiği film, önümüzdeki ay Brezilya'da vizyona girecek. Amerika ve Avrupa'daki vizyon tarihi ise önümüzdeki günlerde açıklanacak.

Dileğimiz, Türk Formula 1 izleyicileri olarak sinemalarda bu filmi izleme şansını elde edebilmek...

2 yorum:

  1. bu filmin türkiye de vizyona girmesini çok isterim, çünkü ne yazıkki sennanın yarıştığı zamanları göremedim ama en azından filminde az da olsa aklımda canlandırmak isterim ne de olsa pistteki neredeyse bütür pilotların idol pilotu.

    YanıtlaSil
  2. Sonunda en azından bunu yapabilmişler.
    imdb linki için: http://www.imdb.com/title/tt1424432/
    Filmin Official sitesi için: http://senna-movie.jp/

    YanıtlaSil