9 Aralık 2010 Perşembe

"En Çok F1 Otomobili Kullanmayı Özleyeceğim"


Ferrari'nin 39 yaşındaki test pilotu Luca Badoer, İtalyan takımdaki 13 kariyerine ve F1 sporuna veda etti.

Ferrari test pilotu olarak son kez Bologna Uluslararası Otomobil Fuarı’nda boy gösteren Badoer, takımın 2009 otomobili ile gösteri sürüşleri yaparak kırmızı otomobilin kokpitine son kez geçmiş oldu.

Luca Badoer, ayrılık konuşmasına oldukça duygusaldı: “Katıldığım son organizasyon diğerlerinden farklı ve çok daha duygusaldı. Çünkü son kez Ferrari test pilotu olarak insanların karşısına çıkmış oldum. Bu kadar yıl bu işi yaptıktan sonra burada F1 otomobili kullandıktan ve bu gücü hissettikten sonra bu duyguyu asla unutamazsınız. Ben de en çok F1 otomobili kullanmayı, bu duyguyu hissetmeyi özleyeceğim.”

Badoer, Ferrari takımına 1998 yılında katılmıştı ancak takım adına sadece 2 kez yarışma şansı buldu. Geçtiğimiz yıl Felipe Massa’nın sakatlanmasının ardından koltuğa geçen Badoer, kötü performansının ardından yerini Giancarlo Fisichella’ya bırakmak zorunda kalmıştı.

İtalyan sürücü, daha fazla grand prix’ye katılamamaktan dolayı da ayrıca üzgün olduğunu itiraf etti: “Geçtiğimiz sene takım bana Massa’nın yerini verirken çok güveniyordu. Ama ne yazık ki o anda 10 aydır F1 otomobili kullanmamıştım. Adaptasyon sorunu yaşadım ve ne yazık ki potansiyelimi ortaya koyamadım.”

Badoer, Ferrari’deki 2 yarışlık macerası dışında Minardi, Forti ve Lola takımlarında yarışma şansı buldu. Ancak 50 yarışı aşan F1 kariyerinde hiç puan alamadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder