20 Aralık 2010 Pazartesi

Erbatur Ergenekon Detay'da...


Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri, hazırladıkları "Detay" dergisi için Erbatur Ergenekon ile İstanbul Park'ta koşulan Türkiye GP'si öncesi özel bir röportaj gerçekleştirmişlerdi.

Bizler de bu keyifli sohbeti sizlerle paylaşmak istedik...


Formula 1’de bir takımı mı yoksa bir pilotu mu tutuyorsunuz?
Takım ya da pilot tuttuğumu söyleyemem ama sempatim olan pilotlar var. Hamilton tarzıyla Formula 1’e ayrı bir renk katıyor. Button, bir şampiyon olmasına karşın oldukça alçakgönüllü. Raikkönen’i severdim, Montoya da öyle.

Sezonun dört yarışı sonucunda oluşan puan durumunu kısaca yorumlar mısınız?
Yeni kurallar yarışları oldukça etkiledi. Özellikle de yakıt ikmali değişikliği, araçların ağırlaşmasını ve turlar ilerledikçe hızlanmasına neden oldu. McLaren’ler çok iyi durumda. Button ve Hamilton çok hızlılar. RedBull’un araçları çok iyi. Dayanıklılık sorunları olmasa birçok yarışı 1 ve 2 olarak bitirirlerdi. Ferrari F 2010 aracının motoru yüzünden gerilerde kaldığını söyleyebiliriz. Mercedes’lerde hayal kırıklığı yaşadım. Ross Brawn’ın dehası ile Schumacher birleşince beklenti yükseliyor ama dingil mesafesini ayarlamada sorunları var. Bu sene için şampiyon adayım McLaren.

Sizce Force India, Lotus,Virgin, HRT gibi takımlar F1’e ne getirdi?
Yeni takımlar biraz hayal kırıklığı. Virgin araçlarını her ne kadar bilgisayarda oluştursa da daha iyisini bekliyordum. Lotus’un yükselişe geçeceğini düşünüyorum. Trulli son yarıştan sonra baya söylendi. Kovalainen kendini göstermek istiyor. Force India’da Sutil biz en büyük 5. takımız diyor ama hücumu yok. Yukarılara çıkacağını düşünmüyorum. Liuzzi F1 pilotu olacak kadar iyi değil.

M.Schumacher’in dönüşü hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce bir hata mı?
Micheal’in dönüşünün hata olup olmadığını konuşmak yanlış. Onun F1’de olmasından dolayı mutlu olmalıyız. Onu eleştirecek durumda değiliz. Kazanmasını hepimiz istiyoruz ama olmazsa da üzülmemek lazım. Schumacher, F1’i tanımayanlara bu sporu sevdiren biridir.

Vettel için yeni bir yıldız mı doğuyor diyebilir miyiz?
Kesinlikle. Geçen sene bir röpotajda, Vettel’e bunu sormuştum. O da, ben Vettel’im, öyle anılmak istiyorum demişti. İddialı, bir o kadar da mütevazı biri. Enfes Liz’i ile birlikte onu şampiyonluklarda göreceğiz.

KERS (Kinetik Enerji Dönüşüm Sistemi) teknolojisi için ne diyorsunuz? Geri gelecek mi?
KERS teknolojisi etik olarak yasak. Eğlenceliydi ancak büyük takımlar ile küçük takımlar arasındaki farkı daha da arttırıyordu. Eğer eşit bir şekilde paylaştırılabilecekse kullanılsın.

İstanbul Park’ta favoriniz kim?
Button favori diyebiliriz, sürüş tarzı önemli. Mekanik bir spor olan F1’de büyük konuşmamak lazım ama RedBull takımı tarzı nedeniyle piste en uygun takım.

İstanbul Park denilince 8. viraj konuşulur. Sizce pistin en heyecan verici noktası neresidir?
8.viraj apeksleriyle birlikte acayip bir yer. Pilotlar 5G’lik bir kuvvete maruz kalıyorlar. Sırf Hamilton orada birini geçecek mi diye izlenebilir. Bence bu sefer heyecanı arttıracak şey taraftar olacak. Umarım tribünler dolar.

Bilet fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz? Seyirci için neler yapılabilir?
Bu sene biletlerde indirim yaptılar. Zaten bilet satışları şimdiden geçen senenin iki katına çıktı. Otopark ücretsiz olmalı. Şatıllar yaygınlaştırılmalı, internette tanıtım ve şehir organizasyonlarar artırılmalı diye düşünüyorum.


Kaynak: GSÜ Detay Dergisi
Hazırlayan: Ulaş Manazoğlu

http://detay.gsu.edu.tr/Dergi.aspx?Tip=Yazi&No=43

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder