21 Aralık 2010 Salı

Michael Schumacher'le Çok Özel


Formula 1 efsanesi Alman pilot Michael Schumacher, geçtiğimiz günlerde CNN'e çok özel bir röportaj verdi.

Schumacher, Trf1.net internet sitesinin derleyerek yayınladığı bu keyifli sohbette kendisine yöneltilen soruları büyük bir içtenlikle yanıtladı.


Motor sporlarına ilginiz nasıl başladı?

Michael Schumacher: Sanırım bu tamamen babamın suçuydu. Bana eski bir kart almıştı. 2-3 yaşındayken onu kullanıyordum. Bir gün göl kenarına balığa gittiğimizde bir motosiklet buldu. Onun motoruna baktı ve motor hâlâ çalışıyordu. Motoru go-kartıma koydu.

Evimizin olduğu yerde kaldırımlarda aracımı kullanıyorduk ve komşularımızdan bazıları korkuyordu. Bu yüzden gerçek bir piste gitmenin daha iyi olacağına ve daha güvenli koşullarda kullanmaya karar verdik.

Kaç yaşındaydınız?

MS: Dört.

O zaman bu işe 4 yaşındayken başladınız...

MS: Evet, 4 yaşındayken diğer çocukların pistte go-kart ile yarıştıklarını gördüm ve babam da açıkçası bana uygun bir şey hazırlamaya çalışıyordu. Sanırım go-kart ile ilk gerçek testim 5 yaşındayken oldu.

Sizin için büyük dönüm noktası ne zamandı?

MS: İlk büyük olayım 6 yaşında oldu. Yeteri kadar şanslı olduğum için, en iyi araca sahip olmamama rağmen kulüp şampiyonasını kazandım. Çok küçük ve hafif olmam bana yardımcı olmuştu. Ağırlık açısından şanslıydım ve kazandım ve o zaman bu işte devam edebileceğimi düşündüm.

İlk yarışınızı kazandığınızda neler hissettiniz?

MS: Çok özeldi. Formula 1'e gelirken yeteneklerinizi ne kadar kullanabileceğiniz konusunda şüpheleriniz oluyor ve daha sonra oradaki herkesin insan olduğunu ve normal olduğunu anlıyorsunuz. Sonunda yarış kazandığımda inanılmaz şeyler yaşadım.

Artık ne pahasına olursa olsun kazanmaya hazır mısınız?

MS: Hayır, izin verilenler çerçevesinde kazanmalıyım ancak evet, her zaman sınırları zorlarım.

Niçin emekli oldunuz? Ve neden geri döndünüz?

MS: Daha fazla tutkum ve motivasyonum olmadığı için emekli oldum. O zaman, harika zaman geçirdiğimi ve artık bırakmanın zamanı geldiğini, hayatta yapabileceğim farklı şeyler olacağını düşünmüştüm ve bunları yaptım.

Özgürlüğü çok iyi değerlendirdim ve şimdi tam tersi, spora dönme kararı verdiğim için çok mutluyum.

Niçin risk aldınız? Kazanabileceğinizden daha fazlasını kaybedebilirsiniz...

MS: Yaptığım işten keyif alıyorum. Keyif aldığım şeyi yapma hakkımın olduğunu da düşünüyorum. İsmimi lekeleyip lekelemeyeceğim, sizin olanlara bakış açınıza bağlı. Herkes farklı bir açıdan bakıp görüşünü açıklayabilir. Ben kararımdan ve insanlardan aldığım destekten memnunum.

Tehlike, hız ve heyecan bağımlısı mısınız?

MS: Ne demek istediğini anlıyorum ve evet, mücadeleye bağlıyım diyebiliriz. Tam olarak doğru kelime bu. Formula 1 hakkında konuştuğunuz adrenalin, kontrolsüz kazalar dışında pek olmuyor.

O zaman adrenalini tam anlamıyla yaşıyorsunuz. Diğer türlü aracı kontrollü bir şekilde limitte kullanırken keyif alıyor ve eğleniyorsunuz. Bunun hava dalışındaki adrenalinle alakası yok, asıl adrenalin o.

Siz en iyi sürücü ya da en iyi Formula 1 sürücüsü müsünüz?

MS: Hayır, çok fazla seri var ve F1 hakkında konuşmak zorundayız. Spor araçlar, DTM gibi seriler var. Kardeşim DTM'de ve ben de onu denedim. F1'de başardıklarımın anında orada başarılı olma şansım yok. O hissi alamadım.

Ünlü olmaktan keyif alıyor musunuz?

MS: Hayır, pist dışında ben ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte olan Michael Schumacher olmak istiyorum. Ancak mevcut ün ve başarıyla birlikte, her iki tarafın da faydalanabileceği ortaklıklarımız oldu. Eğer birliktelikler arkadaşlığa dönüyorsa bundan keyif alıyorum.


Kaynak: Trf1.net
http://www.trf1.net/formula1_haberler/18337-michael-schumacher-ile-soylesi.html#ixzz18jlyXnY2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder