Formula 1'de 2011 sezonu itibariyle kullanılacak olan hareketli arka kanatlar pilotlar için hem heyecan verici hem de biraz sorunlu...
Sistemin butonlarla kullanılması pilotlar için fazladan konsantrasyon anlamına geliyor.
Mercedes pilotu Rosberg, "Butona basıyorsunuz ve aracın hafiflediğini hissediyorsunuz. Butonu kaldırdığınızda ise kanatların normale dönmesi gerekiyor ancak bu biraz endişe verici. Çünkü ne kadar zamanda normale döndüğünü bilemiyorsunuz. Alışmak gerekiyor" diyor.
Hamilton ise konu ile ilgili olarak, "Değişik virajlarda değişik yüzdeler kullanıyoruz. Birinde %45, diğerinde %25. Dolayısıyla sürekli önünüzdeki panele bakmak zorunda kalıyoruz. Bu durum ekstradan konsantrasyon gerekiyor" diye konuştu.
Lotus Renault'nun Polonyalı pilotu Robert Kubica da sistemin çalışması esnasında dikkat dağılması tehlikesini vurguladı: "%100 konsantrasyon ile aracı sürerken diğer yandan da sistemi kusursuz çalıştırmak kolay değil. Özellikle de ıslak zeminde kanadın hareketini kontrol etmek dikkat dağıtabilir"
Sistemin nasıl çalıştığını Sauber C30'a yerleştirilen kamera açıklıyor.
Müthiş fark yaratıyor...
YanıtlaSil